Abercrombie & Fitch bekijkt mogelijkheden rond verkoop | RetailDetail

Abercrombie & Fitch bekijkt mogelijkheden rond verkoop

Abercrombie & Fitch bekijkt mogelijkheden rond verkoop
Shutterstock

Het Amerikaanse kledingmerk Abercrombie & Fitch bekijkt samen met een investeringsbank verschillende opties rond een verkoop van het modebedrijf. Dat wil echter nog niet zeggen dat er zeker een verkoop komt.

Waarde fors gedaald

Enkele jaren geleden was een overname van Abercrombie & Fitch volledig ondenkbaar: in 2011 werd het bedrijf immers op een bedrag van 5,3 miljard dollar (4,9 miljard euro) gewaardeerd, maar momenteel is het nog maar 850 miljoen dollar (782 miljoen euro) waard, wat het een interessante optie maakt voor overnemers. De berichten over een verkoop deden het aandeel op de Amerikaanse beurs dan ook onmiddellijk de hoogte in gaan.

 

De gedaalde waarde van Abercrombie & Fitch is het gevolg van de problemen die het al enkele jaren kent. Een tiental jaar geleden was het merk, samen met dochtermerk Hollister, ongekend populair bij de jeugd. Toen de trends veranderden, had het modebedrijf daar echter geen antwoord op, waardoor heel wat klanten de overstap maakten naar ketens als H&M en Zara. Ook online kwam A&F veel te laat op gang, waardoor het die trein grotendeels miste.

 

Bovendien kwam CEO Michael Jeffries meermaals in opspraak met zijn uitspraken, waarbij de man onder andere stelde dat enkel aantrekkelijk mensen hun kleding mochten dragen. In 2014 werd Jeffries uit zijn functie gezet, maar pas enkele maanden terug werd met Fran Horowitz een nieuwe CEO aangesteld. Mogelijk is zij nu de drijvende kracht achter de mogelijk verkoop van het bedrijf.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

KantoorExpert koopt Office Centre van Staples

21/06/2018

KantoorExpert wil de 39 Nederlandse vestigingen van Office Centre overnemen van Staples. De leverancier van kantoorbenodigdheden uit Soest zou zo’n 40 miljoen euro veil hebben voor Office Centre.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.