Abercrombie & Fitch haalt logo van kledij | RetailDetail

Abercrombie & Fitch haalt logo van kledij

Abercrombie & Fitch haalt logo van kledij

De Amerikaanse retailer Abercrombie & Fitch haalt tegen volgende lente al de logo’s van zijn kleding. Op die manier wil de retailer inspelen op de trend bij jongeren om merkloos door het leven te gaan. Voor Abercrombie is het wel een brutale breuk met het verleden.

Trend keert volledig om

A&F werd de voorbije vijftien jaar net groot door kledij in de markt te zetten waarop het merklogo bewust een erg voorname plaats kreeg. Tieners vonden het hip om hiermee te kunnen bewijzen dat ze bij een bepaalde groep hoorden.

 

Die trend is echter brutaal gewijzigd: tieners halen nu steeds meer - logovrije - kledij bij Primark, H&M en Forever 21, omdat die daar een pak goedkoper is. Ter vergelijking: bij Forever 21 kost een jeans minder dan 7,5 euro, bij A&F is dat 60 euro.

 

Het beleid van A&F ging diametraal in tegen de trend en de verkoopt daalt dan ook al tien opeenvolgende kwartalen. Het voorbije trimester lag de omzet 6% lager op 891 miljoen dollar (680 miljoen euro).

 

Daarom gooit topman Mike Jeffries nu het roer volledig om: tegen volgend voorjaar moeten de logo’s van de kleding. Voorts werd al het mes gezet in de kosten, om zo de kleding goedkoper te kunnen aanbieden. Zo zullen in Noord-Amerika dit jaar onder meer zestig winkels worden gesloten na afloop van hun huurcontract. Ook wordt de bevoorradingsketting sneller gemaakt. Op die manier wil A&F sneller kunnen inspelen op nieuwe trends.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.