Abercrombie & Fitch maakt schoon schip op sociale media | RetailDetail

Abercrombie & Fitch maakt schoon schip op sociale media

Abercrombie & Fitch maakt schoon schip op sociale media

Het Amerikaanse modebedrijf Abercrombie & Fitch is al lange tijd bezig met het oppoetsen van het blazoen, na de verschillende schandalen binnen het bedrijf en de kritiek die het moest slikken rond de marketing. Nu heeft het ook schoon schip gemaakt op Instagram.

‘This is Abercombie & Fitch’

Voor merken als Abercrombie & Fitch is een platform als Instagram levensbelangrijk, maar het bedrijf kreeg de laatste tijd heel wat kritiek te slikken rond de foto’s die het online plaatste. Dat probleem werd nu opgelost, want Abercrombie & Fitch heeft besloten om alle oude foto’s te verwijderen en te vervangen door één afbeelding die zegt "People have a lot to say about us. They think they’ve got us figured out".

 

Meteen daarna publiceerde Abercrombie & Fitch een reeks beelden van de nieuwe campagne ‘This is Abercombie & Fitch’. Het mag duidelijk zijn dat het modebedrijf komaf wil maken met alles wat doet denken aan het verleden van het merk.

 

Diep dal

Abercrombie & Fitch profileerde zich enkele jaren geleden door halfnaakte mannen of knappe dames voor de winkels te posteren, om zo de aandacht te trekken. Ook de rest van de werknemers in de winkels moest er goed uitzien. Dat loonde in het begin, maar al snel ebde de aantrekkingskracht van het merk weg en daalde de verkopen. Ook de uitspraken van voormalig CEO Mike Jeffries, die onder andere stelde dat zijn merk enkel voor jonge en aantrekkelijke mensen was, schoten bij heel wat consumenten in het verkeerde keelgat.

 

Na het vertrek van Jeffries werden er dan ook heel wat veranderingen doorgevoerd binnen de strategie van de verschillende merken binnen Abercrombie & Fitch. Sindsdien kruipt het bedrijf langzaam maar zeker uit een diep dal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.