Abercrombie & Fitch maakt schoon schip op sociale media | RetailDetail

Abercrombie & Fitch maakt schoon schip op sociale media

Abercrombie & Fitch maakt schoon schip op sociale media

Het Amerikaanse modebedrijf Abercrombie & Fitch is al lange tijd bezig met het oppoetsen van het blazoen, na de verschillende schandalen binnen het bedrijf en de kritiek die het moest slikken rond de marketing. Nu heeft het ook schoon schip gemaakt op Instagram.

‘This is Abercombie & Fitch’

Voor merken als Abercrombie & Fitch is een platform als Instagram levensbelangrijk, maar het bedrijf kreeg de laatste tijd heel wat kritiek te slikken rond de foto’s die het online plaatste. Dat probleem werd nu opgelost, want Abercrombie & Fitch heeft besloten om alle oude foto’s te verwijderen en te vervangen door één afbeelding die zegt "People have a lot to say about us. They think they’ve got us figured out".

 

Meteen daarna publiceerde Abercrombie & Fitch een reeks beelden van de nieuwe campagne ‘This is Abercombie & Fitch’. Het mag duidelijk zijn dat het modebedrijf komaf wil maken met alles wat doet denken aan het verleden van het merk.

 

Diep dal

Abercrombie & Fitch profileerde zich enkele jaren geleden door halfnaakte mannen of knappe dames voor de winkels te posteren, om zo de aandacht te trekken. Ook de rest van de werknemers in de winkels moest er goed uitzien. Dat loonde in het begin, maar al snel ebde de aantrekkingskracht van het merk weg en daalde de verkopen. Ook de uitspraken van voormalig CEO Mike Jeffries, die onder andere stelde dat zijn merk enkel voor jonge en aantrekkelijke mensen was, schoten bij heel wat consumenten in het verkeerde keelgat.

 

Na het vertrek van Jeffries werden er dan ook heel wat veranderingen doorgevoerd binnen de strategie van de verschillende merken binnen Abercrombie & Fitch. Sindsdien kruipt het bedrijf langzaam maar zeker uit een diep dal.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).