Abercrombie & Fitch slaat nieuwe weg in

Abercrombie & Fitch slaat nieuwe weg in met nieuwe campagne

Abercrombie & Fitch slaat nieuwe weg in met nieuwe campagne
http://www.shutterstock.com/nl/pic-332254517/

Het Amerikaanse modemerk Abercrombie & Fitch slaat duidelijk een nieuwe weg in met zijn nieuwe reclamecampagne. Daarin zijn beduidend minder halfnaakte mannen te zien en bovendien ook meer modellen van andere origine.

 

Imago Abercrombie & Fitch verbeteren

Niet enkel de manier waarop Abercrombie & Fitch zijn kleding onder de aandacht wil brengen is veranderd, ook de collecties zelf tonen de nieuwe weg die het merk wil inslaan. De nieuwe collecties hebben meer ruimte voor blue jeans, met ook kleurrijke shirts, broeken en kleedjes.

 

De nieuwe stijl van Abercrombie & Fitch werd op poten gezet door de nieuwe creative director of marketing Ashley Sargent Price, die in april werd weggeplukt bij concurrent J Crew.

 

Voor Abercrombie & Fitch was het dan ook een noodzaak om het roer volledig om te gooien. De verkoop was de laatste tijd sterk teruggevallen en bovendien werd, na enkele misplaatste uitspraken, CEO Mike Jeffries in 2014 aan de deur gezet. In februari van dit jaar werd het merk dan ook nog eens verkozen tot het meest gehate merk in de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.