Abercrombie & Fitch verlengt contract van CEO | RetailDetail

Abercrombie & Fitch verlengt contract van CEO

Abercrombie & Fitch verlengt contract van CEO

Abercrombie & Fitch heeft het contract van CEO Mike Jeffries met één jaar verlengd, hoewel de omzet van het modebedrijf al een tijdje aan het dalen is... en ondanks de druk vanuit de aandeelhouders om het ontslag van Jeffries.

Aandeelhouder niet blij

Jeffries had bij Abercrombie & Fitch een contract van vijf jaar dat op 1 februari 2014 zou aflopen, maar daar wordt nu dus een extra jaar aan gebreid. Met het nieuwe contract verdient Jeffries 1,1 miljoen euro per jaar, maar als het bedrijf bepaalde doelen haalt, dan kan hij jaarlijks een bonus tot 3,3 miljoen euro krijgen. Daar nog bovenop zit er ook nog een 'long-term incentive' in het contract, die kan oplopen tot 4,5 miljoen euro.

 

Jeffries is echter baas over een bedrijf dat al veel van zijn pluimen moest laten: drie kwartalen al daalt de omzet van het bedrijf. Het is mede daarom dat Engaged Capital, dat 0,5 procent van de aandelen van het bedrijf in handen heeft, eiste om Jeffries te vervangen. Engaged Capital zou ook graag zien dat het bedrijf verkocht wordt, maar ziet Jeffries als een grote belemmering daarvoor.

 

Engaged is dan ook niet tevreden over het nieuwe contract voor de CEO: "De beslissing lijkt te zijn gemaakt zonder enige noemenswaardige discussie met de aandeelhouders. Het is een overhaaste beslissing, nog geen week na onze vraag" (om ontslag van Jeffries), schrijft Glenn Welling, bestuurslid van Engaged Capital, in een brief aan het bestuur van Abercrombie & Fitch.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.