Abercombie & Fitch zet dalende trend verder

Abercrombie & Fitch zet dalende trend verder

Abercrombie & Fitch zet dalende trend verder

Het Amerikaanse modebedrijf Abercrombie & Fitch is er opnieuw niet in geslaagd om positieve resultaten neer te zetten. Voor het veertiende kwartaal op rij daalde de omzet, zowel bij Hollister als het merk Abercrombie & Fitch.

Grote terugval op thuismarkt

Voor het bedrijf Abercrombie & Fitch kwam de omzet in het tweede kwartaal uit op 783,2 miljoen dollar (700 miljoen euro): 4% minder dan in het tweede kwartaal van vorig jaar. De daling was het gevolg van een mindere verkoop bij zowel Hollister als Abercrombie.

 

Bij Hollister daalde de omzet met 4% naar 420,1 miljoen dollar (375 miljoen euro), terwijl er bij Abercrombie sprake was van een terugval van 5% naar 363,1 miljoen dollar (325 miljoen euro). Op de internationale markten deed het modebedrijf het nog redelijk goed, want daar bleef de omzet vrijwel status quo met 304,4 miljoen dollar (270 miljoen euro). In de Verenigde Staten was er echter sprake van een terugval van 7% naar 478,8 miljoen dollar (430 miljoen euro).

 

Zestig winkels moeten dicht

Abercrombie & Fitch blijft last hebben van de concurrentie van andere fastfashionretailers en bovendien presteren de grote winkels en de vestigingen op toeristische locaties onder de maat. In het tweede kwartaal werd dan ook een nettoverlies gemakt van 13,1 miljoen dollar (12 miljoen euro), een jaar eerder was dat nog maar 0,8 miljoen dollar (0,7 miljoen euro).

 

Abercrombie is van plan om een zestigtal winkels te sluiten in de Verenigde Staten wanneer hun huurcontracten ten einde lopen. Momenteel heeft het bedrijf 744 winkels in de Verenigde Staten en 182 in het buitenland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.