Abercrombie lanceert nieuw winkelconcept

Abercrombie lanceert nieuw winkelconcept

Abercrombie & Fitch heeft deze week voor het eerst in vijftien jaar een nieuw winkelconcept gelanceerd. Dat focust op de klantervaring en laat een aantal typische aspecten achterwege, zoals het overmatig gebruik van parfum in de winkel.

Nieuw imago

Het Amerikaanse modemerk heeft zeven winkels gepland van het nieuwe concept, maar voorlopig is de winkel van 450 m² in het Amerikaanse Columbus de enige. Voor het interieur materialen gebruikt als kurk, brons, gegalvaniseerd staal, beton, nepleer, hout en marmer. Er zal ook nog steeds een geurtje hangen in de winkel, maar in plaats van een zware parfumgeur, wordt er nu gekozen voor een lichtere geur, die subtieler doorheen de winkel te vinden is.

 

Daarnaast zijn er een aantal shop-in-shops te vinden, waar de parfums van het merk worden verkocht en capsulecollecties onder de aandacht kunnen worden gebracht. Er zal ook een volledige ruimte gewijd worden aan denim. Tot slot zijn er meer afgesloten pashokjes, waar consumenten hun outfits kunnen tonen aan vrienden en familie, terwijl ze toch nog grotendeels hun privacy behouden.

 

Met het nieuwe concept neemt Abercrombie & Fitch een grote stap weg van het beeld dat voormalig CEO Mike Jeffries had van het merk. Hij wilde vooral exclusiviteit uitstralen en werd daar vaak voor op de korrel genomen. Jeffries is al drie jaar weg bij het modebedrijf, maar het heeft lang geduurd voor het een nieuwe identiteit wist te ontwikkelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grote kledingmerken sturen kat naar jaarlijkse industrietop in Bangladesh

23/02/2017

Vijf grote kledingbedrijven hebben besloten om niet deel te nemen aan de jaarlijkse bijeenkomst van de textielindustrie in Bangladesh. Ze doen dat uit protest tegen de slechte werkomstandigheden in het land en de onderdrukking van de vakbonden.

Tesla opnieuw in de rode cijfers

23/02/2017

De Amerikaanse constructeur van elektrische auto’s Tesla heeft zijn vierde kwartaal afgesloten met een nettoverlies van 121 miljoen dollar (115 miljoen euro). In het derde kwartaal was er nog een winst van 21,9 miljoen dollar (20 miljoen euro).

C&A schrapt 70 banen op hoofdkantoor in Vilvoorde

22/02/2017

Kledingketen C&A schrapt 70 banen op het Belgische en Europese hoofdkantoor in Vilvoorde. Momenteel zijn daar 570 werknemers aan de slag. Ook in Düsseldorf verdwijnen 160 jobs.

Esprit maakt weer winst in eerste helft boekjaar

22/02/2017

Modeketen Esprit heeft in de eerste helft van het boekjaar 2016/17 opnieuw winst gemaakt, na fors verlies een jaar eerder. De positieve cijfers zijn te danken aan het sluiten van onrendabele winkels en het beperken van het aantal kortingen.

Suit Supply wil niet te snel groeien

22/02/2017

Modeketen Suit Supply blijft gestaag uitbreiden, maar CEO Fokke de Jong wil dat vooral niet te snel doen. Hij wil bij die expansie vooral de personeelstraining en de service niet uit het oog verliezen.

Supertrash gered van faillissement

22/02/2017

Een groep investeerders heeft enkele miljoen geïnvesteerd in het bedrijf van ontwerpster Olcay Gulsen. Ze is vooral bekend van het merk Supertrash, maar was sinds kort in financiële problemen gekomen.

Back to top