Abercrombie lanceert nieuw winkelconcept

Abercrombie lanceert nieuw winkelconcept

Abercrombie & Fitch heeft deze week voor het eerst in vijftien jaar een nieuw winkelconcept gelanceerd. Dat focust op de klantervaring en laat een aantal typische aspecten achterwege, zoals het overmatig gebruik van parfum in de winkel.

Nieuw imago

Het Amerikaanse modemerk heeft zeven winkels gepland van het nieuwe concept, maar voorlopig is de winkel van 450 m² in het Amerikaanse Columbus de enige. Voor het interieur materialen gebruikt als kurk, brons, gegalvaniseerd staal, beton, nepleer, hout en marmer. Er zal ook nog steeds een geurtje hangen in de winkel, maar in plaats van een zware parfumgeur, wordt er nu gekozen voor een lichtere geur, die subtieler doorheen de winkel te vinden is.

 

Daarnaast zijn er een aantal shop-in-shops te vinden, waar de parfums van het merk worden verkocht en capsulecollecties onder de aandacht kunnen worden gebracht. Er zal ook een volledige ruimte gewijd worden aan denim. Tot slot zijn er meer afgesloten pashokjes, waar consumenten hun outfits kunnen tonen aan vrienden en familie, terwijl ze toch nog grotendeels hun privacy behouden.

 

Met het nieuwe concept neemt Abercrombie & Fitch een grote stap weg van het beeld dat voormalig CEO Mike Jeffries had van het merk. Hij wilde vooral exclusiviteit uitstralen en werd daar vaak voor op de korrel genomen. Jeffries is al drie jaar weg bij het modebedrijf, maar het heeft lang geduurd voor het een nieuwe identiteit wist te ontwikkelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando maakt aankoop inruilen nog eenvoudiger

18/12/2017

Zalando heeft met zijn "Order Exchange Service" een manier gevonden om het inruilen van een kledingstuk nog eenvoudiger te maken. Klanten kunnen via de dienst in één stap een kledingstuk terugsturen en het in een andere maat geleverd krijgen.

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top