Abercrombie lanceert nieuw winkelconcept | RetailDetail

Abercrombie lanceert nieuw winkelconcept

Abercrombie lanceert nieuw winkelconcept

Abercrombie & Fitch heeft deze week voor het eerst in vijftien jaar een nieuw winkelconcept gelanceerd. Dat focust op de klantervaring en laat een aantal typische aspecten achterwege, zoals het overmatig gebruik van parfum in de winkel.

Nieuw imago

Het Amerikaanse modemerk heeft zeven winkels gepland van het nieuwe concept, maar voorlopig is de winkel van 450 m² in het Amerikaanse Columbus de enige. Voor het interieur materialen gebruikt als kurk, brons, gegalvaniseerd staal, beton, nepleer, hout en marmer. Er zal ook nog steeds een geurtje hangen in de winkel, maar in plaats van een zware parfumgeur, wordt er nu gekozen voor een lichtere geur, die subtieler doorheen de winkel te vinden is.

 

Daarnaast zijn er een aantal shop-in-shops te vinden, waar de parfums van het merk worden verkocht en capsulecollecties onder de aandacht kunnen worden gebracht. Er zal ook een volledige ruimte gewijd worden aan denim. Tot slot zijn er meer afgesloten pashokjes, waar consumenten hun outfits kunnen tonen aan vrienden en familie, terwijl ze toch nog grotendeels hun privacy behouden.

 

Met het nieuwe concept neemt Abercrombie & Fitch een grote stap weg van het beeld dat voormalig CEO Mike Jeffries had van het merk. Hij wilde vooral exclusiviteit uitstralen en werd daar vaak voor op de korrel genomen. Jeffries is al drie jaar weg bij het modebedrijf, maar het heeft lang geduurd voor het een nieuwe identiteit wist te ontwikkelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.