Abercrombie lanceert nieuw winkelconcept

Abercrombie lanceert nieuw winkelconcept

Abercrombie & Fitch heeft deze week voor het eerst in vijftien jaar een nieuw winkelconcept gelanceerd. Dat focust op de klantervaring en laat een aantal typische aspecten achterwege, zoals het overmatig gebruik van parfum in de winkel.

Nieuw imago

Het Amerikaanse modemerk heeft zeven winkels gepland van het nieuwe concept, maar voorlopig is de winkel van 450 m² in het Amerikaanse Columbus de enige. Voor het interieur materialen gebruikt als kurk, brons, gegalvaniseerd staal, beton, nepleer, hout en marmer. Er zal ook nog steeds een geurtje hangen in de winkel, maar in plaats van een zware parfumgeur, wordt er nu gekozen voor een lichtere geur, die subtieler doorheen de winkel te vinden is.

 

Daarnaast zijn er een aantal shop-in-shops te vinden, waar de parfums van het merk worden verkocht en capsulecollecties onder de aandacht kunnen worden gebracht. Er zal ook een volledige ruimte gewijd worden aan denim. Tot slot zijn er meer afgesloten pashokjes, waar consumenten hun outfits kunnen tonen aan vrienden en familie, terwijl ze toch nog grotendeels hun privacy behouden.

 

Met het nieuwe concept neemt Abercrombie & Fitch een grote stap weg van het beeld dat voormalig CEO Mike Jeffries had van het merk. Hij wilde vooral exclusiviteit uitstralen en werd daar vaak voor op de korrel genomen. Jeffries is al drie jaar weg bij het modebedrijf, maar het heeft lang geduurd voor het een nieuwe identiteit wist te ontwikkelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando richt blik op B2B

20/06/2017

Modewebshop Zalando wil blijven groeien en richt zich daarom nu ook op B2B. Daarbij zal het platform van Zalando worden ingezet voor het uitbouwen van de merken van andere bedrijven die samenwerken met het Duitse bedrijf.

Nederlandse webwinkel Otto-dochter About You geopend

20/06/2017

De Duitse webwinkel About You, een dochter van e-commercebedrijf Otto, is van start gegaan in Nederland. Het is het vierde land waar de webwinkel actief wordt, na Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland.

FNG Groep verdient 25 miljoen euro met nieuwe obligaties

20/06/2017

De Belgisch-Nederlandse FNG Groep heeft met de uitgifte van nieuwe obligaties in totaal 25 miljoen euro weten op te halen. Met dat geld moeten vooral de meest recente overnames van het bedrijf gefinancierd worden.

Ahold Delhaize wordt interessante overnameprooi in Verenigde Staten

20/06/2017

Na de overname van de Amerikaanse supermarktketen Whole Foods door Amazon verwachten analisten in de Verenigde Staten een nieuwe overnamegolf in de sector. Daarbij wordt vooral Ahold Delhaize genoemd als mogelijke prooi.

Walmart neemt kledingketen Bonobos over

19/06/2017

De Amerikaanse warenhuisketen Walmart heeft een overnamedeal bereikt met kledingketen Bonobos. Het telt een bedrag van 310 miljoen dollar (280 miljoen euro) neer voor meer dan dertig winkels en de webshop.

Amazon koopt supermarktketen Whole Foods Market

16/06/2017

Amazon heeft Ahold Delhaize en Walmart een flinke mokerslag toegediend: de e-tailer koopt supermarktketen Whole Foods Market en stapt zo vol in de fysieke foodretail. De koers van het AD-aandeel is sindsdien in vrije val (na een uur al -10%).

Back to top