Abercrombie lanceert nieuw winkelconcept

Abercrombie lanceert nieuw winkelconcept

Abercrombie & Fitch heeft deze week voor het eerst in vijftien jaar een nieuw winkelconcept gelanceerd. Dat focust op de klantervaring en laat een aantal typische aspecten achterwege, zoals het overmatig gebruik van parfum in de winkel.

Nieuw imago

Het Amerikaanse modemerk heeft zeven winkels gepland van het nieuwe concept, maar voorlopig is de winkel van 450 m² in het Amerikaanse Columbus de enige. Voor het interieur materialen gebruikt als kurk, brons, gegalvaniseerd staal, beton, nepleer, hout en marmer. Er zal ook nog steeds een geurtje hangen in de winkel, maar in plaats van een zware parfumgeur, wordt er nu gekozen voor een lichtere geur, die subtieler doorheen de winkel te vinden is.

 

Daarnaast zijn er een aantal shop-in-shops te vinden, waar de parfums van het merk worden verkocht en capsulecollecties onder de aandacht kunnen worden gebracht. Er zal ook een volledige ruimte gewijd worden aan denim. Tot slot zijn er meer afgesloten pashokjes, waar consumenten hun outfits kunnen tonen aan vrienden en familie, terwijl ze toch nog grotendeels hun privacy behouden.

 

Met het nieuwe concept neemt Abercrombie & Fitch een grote stap weg van het beeld dat voormalig CEO Mike Jeffries had van het merk. Hij wilde vooral exclusiviteit uitstralen en werd daar vaak voor op de korrel genomen. Jeffries is al drie jaar weg bij het modebedrijf, maar het heeft lang geduurd voor het een nieuwe identiteit wist te ontwikkelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Mango laat klanten muziek in de winkel kiezen

24/03/2017

De Spaanse kledingketen Mango heeft in samenwerking met Shazam een nieuwe applicatie ontwikkeld, waarbij klanten de mogelijkheid krijgen om zelf de muziekkeuze in de winkels te bepalen.

Sterke groei voor modemerk Ted Baker

24/03/2017

Het Britse modemerk Ted Baker heeft mooie resultaten gehaald in het boekjaar 2016. Zowel de omzet als de winst maakten een mooie sprong voorwaarts. De grootste groei voor het merk was te vinden in Noord-Amerika.

Britse Brantano vraagt faillissement aan

24/03/2017

De Britse schoenketen Brantano heeft het faillissement aangevraagd. Nog maar een jaar geleden maakte de keten een doorstart en eerder maakte de keten ook deel uit van de failliete Macintosh Retail Group.

G-Star gaat samenwerking aan met Alibaba

24/03/2017

Het Amsterdamse modemerk G-Star is een strategische handelspartner geworden van het Chinese Alibaba. Concreet wil dat zeggen dat de collecties van het merk voortaan ook verkocht worden op de platformen van de Chinese e-commercereus.

Esprit gaat samenwerking aan met juwelenmaker Versteegh

22/03/2017

Modeketen Esprit heeft een nieuwe samenwerking afgesloten met de Nederlandse juwelenmaker Versteegh, die verschillende accessoires zal leveren voor de winkels van Esprit. De samenwerking gaat van start op 1 juli van dit jaar.

Sterke groei voor Nike in Azië

22/03/2017

In het derde kwartaal van zijn boekjaar heeft het Amerikaanse sportmerk Nike een sterke groei gehaald in Azië. Over de hele lijn was er sprake van een groei van 5%, al voldeed het bedrijf niet helemaal aan de verwachtingen van analisten.

Back to top