Abercrombie sluit dit jaar nog 60 winkels | RetailDetail

Abercrombie sluit dit jaar nog 60 winkels

Abercrombie sluit dit jaar nog 60 winkels
Shutterstock

Bij de voorstelling van de laatste kwartaalcijfers heeft het Amerikaanse modebedrijf Abercrombie & Fitch aangegeven dat het dit jaar een zestigtal winkels zal sluiten. Het gaat daarbij over vestigingen waarvan het huurcontract verloopt.

 

Sterke groei vierde kwartaal

Nochtans kon het bedrijf in het vierde kwartaal degelijke cijfers voorleggen: zowel bij Abercrombie & Fitch als bij zusterketen Hollister was er sprake van een vergelijkbare omzetgroei. Bij Hollister was dat 11%, terwijl Abercrombie & Fitch met 5% groeide. Het is de eerste keer in vier jaar dat het merk Abercrombie & Fitch een vergelijkbare omzetgroei liet optekenen. Met een totale vergelijkbare omzetgroei van 9% doet de groep het ook beter dan de verwachtingen.

 

Die groei kwam er vooral dankzij een verdere opmars in de Verenigde Staten, waar het bedrijf in het vierde kwartaal met 11% groeide. De internationale activiteiten gingen er met 5% op vooruit. Zo steeg de totale omzet met 15% naar 1,19 miljard dollar (960 miljoen euro). Die sterke groei was wel gedeeltelijk te danken aan een extra week in het fiscale kwartaal en positieve wisselkoerseffecten. De nettowinst steeg van 48,8 miljoen dollar naar 74,2 miljoen dollar (60 miljoen euro).

 

Kleine winstgroei in 2017

Over het volledige jaar steeg de omzet met 5% naar 3,49 miljard dollar (2,8 miljard euro), terwijl de nettowinst bijna verdubbelde: van 4 miljoen dollar naar 7,1 miljoen dollar (5,7 miljoen euro).

 

Abercrombie & Fitch sloot in 2017 al 39 winkels, voornamelijk in de Verenigde Staten, en verwacht er in 2018 opnieuw 60 te sluiten. Daarnaast staan er wel 21 nieuwe vestigingen op de planning.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Samsung maakt zich zorgen over eigen groei

06/07/2018

Technologiegigant Samsung is niet positief over de eigen resultaten. Het Zuid-Koreaanse bedrijf verwacht een niet al te geweldige groei in het tweede kwartaal van dit jaar: de verkoop van smartphones stelt teleur.