About You geeft dit najaar aftrap in Nederland en België | RetailDetail

About You geeft dit najaar aftrap in Nederland en België

 About You geeft dit najaar aftrap in Nederland en België
Hannes Wiese, Tarek Müller en Sebastian Betz, de ondernemers achter About You

About You gaat komende herfst officieel in Nederland en België van start. Het Duitse online modeplatform, waarvan retailconcern Otto een van de investeerders is, brengt een aanbod kleding van bekende merken.  

Influencers inzetten

De Nederlandse webshop ging intussen al live, maar geeft pas dit najaar haar officiële aftrap met een brede promotiecampagne via diverse kanalen. About You gaat modemerken als Diesel, Replay, Esprit, G-Star Raw, Tom Tailor en Adidas Originals en ook het eigen merk About You naar jonge consumenten brengen. Om onder de aandacht van jonge consumenten te komen, zet de webshop erg in op populaire 'influencers'.

 

Het merkenplatform heeft een soortgelijke opzet als Amazon en Zalando. Het is in Duitsland actief met ruim 800 modemerken en bouwde er sinds de start drie jaar geleden een bestand op met 2,5 miljoen klanten en een omzet van 135 miljoen euro. Voor dit jaar wordt een omzetgroei naar 250 tot 280 miljoen euro verwacht.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.