Accessoiremerk Laimböck failliet | RetailDetail

Accessoiremerk Laimböck failliet

Accessoiremerk Laimböck failliet

Het Nederlandse accessoirebedrijf Modana Accessories heeft in nasleep van het faillissement van warenhuisketen V&D zelf de boeken moeten neerleggen. Het bedrijf verkocht producten onder de naam Laimböck en L.M.B.K. Young.

185 jaar oud bedrijf

Laimböck bestond al sinds 1831 en vroeg eind januari al het faillissement aan en sindsdien werd er gezocht naar een oplossing voor de voorraden. Die voorraden zullen tot midden deze maand online verkocht worden op een veilingsite.

 

Na het faillissement blijft er immers nog een grote voorraad over van 430.000 paar handschoenen en 6.000 tassen. “Deze veiling is heel bijzonder voor ons, maar geeft ook een dubbel gevoel. Een bijna twee eeuwen oud bedrijf, daar hebben we bewondering voor”, zegt Frank Oosterbeek, CEO van de DAAN Group, die de veiling voor zijn rekening zal nemen.

 

Laimböck richtte in 2014 nog het jongerenmerk L.M.B.K. Young, om in te gaan op de grote vraag naar handschoenen en accessoires bij een jongere doelgroep.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.