Adidas op zoek naar overnemers golfactiviteiten | RetailDetail

Adidas op zoek naar overnemers golfactiviteiten

Adidas op zoek naar overnemers golfactiviteiten

Het Duitse Adidas is op zoek naar potentiele overnemers voor de golfmerken Taylormade-Adidas Golf, Adams en Ashworth. Die drukten al langer op de omzet van het sportbedrijf en Adidas wil nu actief op zoek gaan naar een overnemer.

Sterke kwartaalcijfers

Adidas neemt dat besluit nadat het zelf een onderzoek heeft laten uitvoeren naar de impact van de merken op de resultaten van het bedrijf. Daaruit blijkt dat de verkoop van de golfactiviteiten er mogelijk voor kan zorgen dat de winstmarges van Adidas een boost krijgen.

 

Taylormade kwam in 1997 in handen van Adidas en was tijdelijk één van de best presterende merken binnen het bedrijf. In 2008 nam Adidas dan ook Ashworth over en in 2012 Adams Golf. Sinds 2014 is golf echter minder populair geworden, terwijl Adidas toch heel wat nieuwe producten op de markt bleef brengen.

 

Adidas deed de uitspraken rond de golfmerken nadat het sterke prestaties had voorgelegd voor het eerste kwartaal van 2016: daarin steeg de omzet met 17% naar een recordbedrag van 4,8 miljard euro. De winst groeide dan weer van 221 miljoen euro naar 351 miljoen euro. Voornamelijk in Noord-Amerika presteerde het merk sterk, met een omzetstijging van 31%, dankzij een doorgedreven marketingcampagne in de Verenigde Staten. Ook in West-Europa en China legde Adidas sterke cijfers voor. Daarom trekt het nu de prognose voor het volledige jaar op naar een omzet- en winststijging van 15%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%).