Adidas stelt nieuw management aan

Adidas stelt nieuw management aan

In een zoektocht naar meer omzet heeft Adidas in zowel Europa als de Verenigde Staten een nieuw management aangesteld. Adidas loopt immers achter op eeuwige concurrent Nike en wil de omzet opkrikken, om zo de concurrentie terug te kunnen aangaan.

Omzetverlies bij Adidas, stijging bij Nike

In het tweede kwartaal tekende Adidas een omzetdaling van 11 procent op in West-Europa en een daling van 2 procent in Noord-Amerika, terwijl Nike in zijn eerste kwartaal een stijging zag van 8 procent in West-Europa en van 9 procent in Noord-Amerika. Vorige maand stuurde Adidas ook al een winstwaarschuwing uit vanwege slechte wisselkoersen, een mindere verkoop van golfproducten en problemen met de distributie in Rusland.


In de Verenigde Staten gaat Adidas het management voor Adidas en Reebok samenbrengen onder de naam Adidas Group North America. Aan het hoofd daarvan komt Patrik Nillson, momenteel al aan het hoofd van Adidas North America. Het hoofd van Reebok, Uli Becker, verlaat het bedrijf. "Deze nieuwe indeling zal onze groep sterker maken en ons sneller laten groeien in de VS", zei CEO Herbert Hainer.

 

Ook in Europa wordt alles samengebracht in één groep: alle landen in West-Europa zullen aanzien worden als één grote regio. "Het consumentengedrag is snel aan het veranderen in Europa: landsgrenzen worden minder relevant voor onze klanten", zei Hainer. Aan het hoofd van de nieuwe indeling komt Gil Steyaert, die momenteel de leiding heeft over de noordelijke regio van Adidas in Europa.

Tags: