Adidas stelt nieuw management aan | RetailDetail

Adidas stelt nieuw management aan

Adidas stelt nieuw management aan

In een zoektocht naar meer omzet heeft Adidas in zowel Europa als de Verenigde Staten een nieuw management aangesteld. Adidas loopt immers achter op eeuwige concurrent Nike en wil de omzet opkrikken, om zo de concurrentie terug te kunnen aangaan.

Omzetverlies bij Adidas, stijging bij Nike

In het tweede kwartaal tekende Adidas een omzetdaling van 11 procent op in West-Europa en een daling van 2 procent in Noord-Amerika, terwijl Nike in zijn eerste kwartaal een stijging zag van 8 procent in West-Europa en van 9 procent in Noord-Amerika. Vorige maand stuurde Adidas ook al een winstwaarschuwing uit vanwege slechte wisselkoersen, een mindere verkoop van golfproducten en problemen met de distributie in Rusland.


In de Verenigde Staten gaat Adidas het management voor Adidas en Reebok samenbrengen onder de naam Adidas Group North America. Aan het hoofd daarvan komt Patrik Nillson, momenteel al aan het hoofd van Adidas North America. Het hoofd van Reebok, Uli Becker, verlaat het bedrijf. "Deze nieuwe indeling zal onze groep sterker maken en ons sneller laten groeien in de VS", zei CEO Herbert Hainer.

 

Ook in Europa wordt alles samengebracht in één groep: alle landen in West-Europa zullen aanzien worden als één grote regio. "Het consumentengedrag is snel aan het veranderen in Europa: landsgrenzen worden minder relevant voor onze klanten", zei Hainer. Aan het hoofd van de nieuwe indeling komt Gil Steyaert, die momenteel de leiding heeft over de noordelijke regio van Adidas in Europa.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.