Adidas verkeert in topvorm | RetailDetail

Adidas verkeert in topvorm

Adidas verkeert in topvorm

Adidas heeft vandaag voor de tweede maal in vier maanden tijd zijn groeiprognoses verhoogd. Het nieuws kwam er nadat de Duitse sportkledinggigant zijn winstdoelstellingen voor 2015 flink had overtroffen.

 

Dubbelcijferige groei

Op basis van voorlopige cijfers voor 2015 ‑ op de definitieve resultaten is het nog wachten tot 3 maart ‑ zag Adidas zijn nettowinst 12% hoger gaan tot 720 miljoen euro en zijn omzet afklokken op 16,9 miljard euro, liefst 16% beter dan vorig jaar. Gecorrigeerd voor wisselkoerseffecten ging de omzet 10% hoger.

 

Die vooruitgang was te danken aan dubbelcijferige groei in West-Europa, China en Latijns-Amerika. Daarbij stegen de verkopen van het merk Adidas (+12%) dubbel zo snel als die van Reebok (dat 6% meer kleding en schoenen verkocht).

 

"We zijn in goede vorm", zei CEO Herbert Hainer, die bij Adidas aan zijn laatste jaar bezig is. In oktober geeft hij immers de fakkel door aan Kasper Rorsted, nu nog topman van Henkel. “Dit geeft ons alle vertrouwen dat zowel de omzet als de nettowinst opnieuw zullen groeien." De sportgigant verwacht dat de omzet in 2016 (exclusief wisselkoerseffecten) met meer dan 10% zal groeien, met dank aan het EK Voetbal en de Olympische Spelen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.