Adidas wil schoenen in winkels maken | RetailDetail

Adidas wil schoenen in winkels maken

Adidas wil schoenen in winkels maken

Adidas wil de komende jaren verschillende Store Factories openen, waar klanten hun schoenen volledig naar hun wens laten maken. De schoenen moeten zo volledig afgestemd worden op de klant. De eerste van die winkels moet binnen twee jaar zijn deuren openen.

Eerste "winkelfabriek" binnen 2 jaar

Klanten kunnen in de winkel hun voeten laten opmeten en daarna wordt er in de winkel zelf een schoen gemaakt die perfect moet passen. Het maken van die schoenen zou maar enkele minuten in beslag moeten nemen.

 

Het grote voordeel van dit soort winkels is dat Adidas minder rekening moet houden met voorraadbeheer: er worden immers slechts zoveel schoenen gemaakt als nodig is. Het is echter niet de bedoeling dat de winkels in de toekomst de grote productiefabrieken in Azië gaan vervangen en het blijft ook maar de vraag of de prijzen van de artikelen die in de winkels worden gemaakt niet een stuk hoger gaan liggen.

 

Adidas maakte vorige week ook al bekend dat er een mogelijkheid bestaat dat de golfdivisie of een deel ervan van de hand wordt gedaan. Het golfmerk TaylorMade kwam in 1997 via de overname van het Franse Salomon bij het bedrijf terecht, maar sindsdien gaan de resultaten steevast achteruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.