Adidas wil schoenen in winkels maken | RetailDetail

Adidas wil schoenen in winkels maken

Adidas wil schoenen in winkels maken

Adidas wil de komende jaren verschillende Store Factories openen, waar klanten hun schoenen volledig naar hun wens laten maken. De schoenen moeten zo volledig afgestemd worden op de klant. De eerste van die winkels moet binnen twee jaar zijn deuren openen.

Eerste "winkelfabriek" binnen 2 jaar

Klanten kunnen in de winkel hun voeten laten opmeten en daarna wordt er in de winkel zelf een schoen gemaakt die perfect moet passen. Het maken van die schoenen zou maar enkele minuten in beslag moeten nemen.

 

Het grote voordeel van dit soort winkels is dat Adidas minder rekening moet houden met voorraadbeheer: er worden immers slechts zoveel schoenen gemaakt als nodig is. Het is echter niet de bedoeling dat de winkels in de toekomst de grote productiefabrieken in Azië gaan vervangen en het blijft ook maar de vraag of de prijzen van de artikelen die in de winkels worden gemaakt niet een stuk hoger gaan liggen.

 

Adidas maakte vorige week ook al bekend dat er een mogelijkheid bestaat dat de golfdivisie of een deel ervan van de hand wordt gedaan. Het golfmerk TaylorMade kwam in 1997 via de overname van het Franse Salomon bij het bedrijf terecht, maar sindsdien gaan de resultaten steevast achteruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.