Aktiesport slaat handen ineen met Scapino | RetailDetail

Aktiesport slaat handen ineen met Scapino

Aktiesport slaat handen ineen met Scapino
Sportretailer Aktiesport gaat shop-in-shops openen in de winkels van collega-retailer Scapino. Door deze samenwerking hopen de beide partijen meer klanten naar de winkels te trekken en de beschikbare winkelruimte efficiënter te benutten.

De shop-in-shop zal een beperkt assortiment aan hardlopers uit het assortiment van Aktiesport gaan verkopen van alle bekende sportmerken. Daarnaast zal de hele collectie van Aktiesport via touchscreens te bekijken zijn. Met een paar drukken op de knop kunnen producten worden besteld, waarna de bestelling kan worden afgehaald in de winkels of met de postbode thuis gebracht. Scapino volgt dit concept zelf al en meldt dat intussen 30 procent van de online bestellingen in de winkel worden afgehaald.

De twee retailers nemen ruim anderhalf jaar om de uitrol van het shop-in-shop-concept af te ronden. Eind 2013 moeten alle 2100 vestigingen van Scapino in Nederland en de 29 winkels in België van een Aktiesport-sectie zijn voorzien. Scapino is eigendom van het Limburgse formulehuis Macintosh, Aktiesport maakt deel uit van de Unlimited Sports Group. Met honderdvijftig vestigingen is Aktiesport naar eigen zeggen de grootste onafhankelijke sportretailer van Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.