Aktiesport slaat handen ineen met Scapino | RetailDetail

Aktiesport slaat handen ineen met Scapino

Aktiesport slaat handen ineen met Scapino
Sportretailer Aktiesport gaat shop-in-shops openen in de winkels van collega-retailer Scapino. Door deze samenwerking hopen de beide partijen meer klanten naar de winkels te trekken en de beschikbare winkelruimte efficiënter te benutten.

De shop-in-shop zal een beperkt assortiment aan hardlopers uit het assortiment van Aktiesport gaan verkopen van alle bekende sportmerken. Daarnaast zal de hele collectie van Aktiesport via touchscreens te bekijken zijn. Met een paar drukken op de knop kunnen producten worden besteld, waarna de bestelling kan worden afgehaald in de winkels of met de postbode thuis gebracht. Scapino volgt dit concept zelf al en meldt dat intussen 30 procent van de online bestellingen in de winkel worden afgehaald.

De twee retailers nemen ruim anderhalf jaar om de uitrol van het shop-in-shop-concept af te ronden. Eind 2013 moeten alle 2100 vestigingen van Scapino in Nederland en de 29 winkels in België van een Aktiesport-sectie zijn voorzien. Scapino is eigendom van het Limburgse formulehuis Macintosh, Aktiesport maakt deel uit van de Unlimited Sports Group. Met honderdvijftig vestigingen is Aktiesport naar eigen zeggen de grootste onafhankelijke sportretailer van Nederland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.