Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform | RetailDetail

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden. 

 

Content marketing voor het dagelijks leven

Aldi Inspiriert is het nieuwe onlineplatform van discounter Aldi Süd in Duitsland. De supermarktketen wil via het digitale communicatiekanaal aan de slag gaan met content marketing en het Aldi-merk zo versterken. Consumenten vinden op de site dan ook allerhande tips en informatie, van recepten over fitness- en modetips tot advies om te tuinieren.


Alsof het een heus lifestyleblad is, is de site onderverdeeld in zes categorieën: eten en drinken, huis en decoratie, tuin, gezondheid en welzijn, familie en kinderen en als laatste reizen passeren allemaal de revue. Gebruikers kunnen de site ook personaliseren: door hun voorkeuren in elke categorie in te stellen, kunnen ze de content naar wens filteren.


“We willen de band van klanten met het Aldi Süd-merk versterken door hen inspiratie voor in hun dagelijks leven te geven”, zegt communicatiedirecteur Natascha Vrchoticky. Op langere termijn wil de website een centraal platform worden waar de retailer verschillende soorten content op kan aanbieden, maar allemaal met de klemtoon op entertainment. 


Het is niet de bedoeling dat de site een kanaal voor productaanbiedingen, folders of vacatures wordt, klinkt het. De inspiratie voor Aldi Inspiriert komt van het gelijknamige consumentenmagazine dat Aldi Süd sinds 2015 tweemaandelijks uitbrengt.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Supermarkten scoren barslecht in onderzoek Oxfam Novib

21/06/2018

De vijf grootste supermarktketens in Nederland (Albert Heijn, Jumbo, Lidl, Aldi en PLUS) houden de economische uitbuiting van mensen die in ontwikkelingslanden ons voedsel produceren, in stand. Dat zegt Oxfam Novib in een vandaag verschenen rapport.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.