Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform | RetailDetail

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

Aldi de stijlgoeroe? Aldi Süd geeft modeadvies op inspiratieplatform

Discountketen Aldi Süd ontpopt zich tot lifestyle-partner met de lancering van een nieuwe inspiratiewebsite, waar mensen alles van recepten over tuintips tot zelfs mode-advies kunnen vinden. 

 

Content marketing voor het dagelijks leven

Aldi Inspiriert is het nieuwe onlineplatform van discounter Aldi Süd in Duitsland. De supermarktketen wil via het digitale communicatiekanaal aan de slag gaan met content marketing en het Aldi-merk zo versterken. Consumenten vinden op de site dan ook allerhande tips en informatie, van recepten over fitness- en modetips tot advies om te tuinieren.


Alsof het een heus lifestyleblad is, is de site onderverdeeld in zes categorieën: eten en drinken, huis en decoratie, tuin, gezondheid en welzijn, familie en kinderen en als laatste reizen passeren allemaal de revue. Gebruikers kunnen de site ook personaliseren: door hun voorkeuren in elke categorie in te stellen, kunnen ze de content naar wens filteren.


“We willen de band van klanten met het Aldi Süd-merk versterken door hen inspiratie voor in hun dagelijks leven te geven”, zegt communicatiedirecteur Natascha Vrchoticky. Op langere termijn wil de website een centraal platform worden waar de retailer verschillende soorten content op kan aanbieden, maar allemaal met de klemtoon op entertainment. 


Het is niet de bedoeling dat de site een kanaal voor productaanbiedingen, folders of vacatures wordt, klinkt het. De inspiratie voor Aldi Inspiriert komt van het gelijknamige consumentenmagazine dat Aldi Süd sinds 2015 tweemaandelijks uitbrengt.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.