Aldi Süd lanceert ‘Glamrock’-modelijn

Aldi Süd lanceert ‘Glamrock’-modelijn

Aldi Süd lanceert ‘Glamrock’-modelijn
(c) Aldi Süd

Aldi Süd presenteert op 7 september tijdens een modeshow in Keulen een gloednieuwe kledinglijn in samenwerking met de Amerikaanse zangeres Anastacia. De kleding zal vanaf half september in alle winkels te koop zijn.

“Music loves fashion”

Na een collectie met de Duitse fitnessgoeroe Daniel Aminati en twee collecties van de hand van de ook al Duitse ontwerpster Jette Joop vorig jaar breit Aldi Süd een vervolg aan zijn succesvolle textielstrategie. Het concern wist niemand minder dan de Amerikaanse zangeres Anastacia te strikken voor een collectie outfits in ‘Glamrockstijl’, inclusief afgewassen skinnyjeans, bikerjacks en T-shirts met opvallende prints.

 

De collectie onder eigen label, die de naam “Music loves fashion” meekreeg, wordt op 7 september voorgesteld tijdens een modeshow in Keulen. Een week later ‑ samen met de release van Anastacia’s nieuwste cd ‑ maakt de collectie haar opwachting in de meer dan 1.870 winkels die de discountketen intussen telt. “Onze exclusieve collecties door bekende artiesten hebben veel succes bij onze klanten. Dat bewijst dat onze strategie om exclusieve en trendy mode tegen betaalbare prijzen aan te bieden, werkt”, aldus inkoopchef Kim Aline Suckow.

 

Belgische en Nederlandse fans van Anastacia zullen helaas naar Zuid- en West-Duitsland, Engeland of Zwitserland moeten reizen, want de Aldi-vestigingen van de Lage Landen behoren tot de Aldi Nord-tak (net als die van Frankrijk en Luxemburg trouwens). Maar dat zullen de 'die hard’-fans van de zangeres er wellicht voor over hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.

Nog flink wat groeipotentieel voor discounters in West-Europa

16/07/2018

Ondanks overbewinkeling in heel wat Europese markten plannen discounters tegen 2023 tien miljoen vierkante meter bijkomende winkeloppervlakte op het continent. Ook in zogenaamd verzadigde markten als de Duitse en de Britse liggen er mooie groeikansen, meent LZ Retailytics.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.