Allure PC Hooft groeit door Dior en Prada | RetailDetail

Allure PC Hooft groeit door Dior en Prada

Allure PC Hooft groeit door Dior en Prada
Shutterstock

De eerste Nederlandse vestiging van het modemerk Dior heeft afgelopen week de deuren geopend in de PC Hooftstraat in Amsterdam. Binnenkort volgt het Italiaanse merk Prada. Daarmee wint de Amsterdamse winkelstraat verder aan internationaal prestige.

Amsterdam naar niveau van Parijs

Dat schrijft dagblad Het Parool. "Nederlanders kleden zich steeds beter, reizen meer en we merkten dat ze steeds vaker bij onze andere Dior-winkels kochten. Bovendien zit al onze concurrentie hier", verklaart winkelmanager Menno Born van Dior de komst van het merk naar de PC Hooftstraat. Daar waren al mondiale topmerken als Hermès, Michael Kors, Louis Vuitton, Gucci, Armani, Dolce & Gabbana en Chanel gevestigd. Prada volgt later dit jaar.

 

Volgens hoofdredacteur Karin Swerink van de Nederlandse editie van Vogue betekent dit een enorme sprong vooruit. "Er lijkt een hernieuwde behoefte aan luxe, nu er tekenen zijn dat de ergste crisis achter ons ligt. De komst van Vogue, nu Dior en in de toekomst ook Harvey Nichols en luxevijfsterrenhotels, als het Waldorf Astoria, passen in die ontwikkeling. Amsterdam komt daardoor iets dichterbij het niveau van Parijs", zegt ze tegen de krant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.