Allure PC Hooft groeit door Dior en Prada | RetailDetail

Allure PC Hooft groeit door Dior en Prada

Allure PC Hooft groeit door Dior en Prada
Shutterstock

De eerste Nederlandse vestiging van het modemerk Dior heeft afgelopen week de deuren geopend in de PC Hooftstraat in Amsterdam. Binnenkort volgt het Italiaanse merk Prada. Daarmee wint de Amsterdamse winkelstraat verder aan internationaal prestige.

Amsterdam naar niveau van Parijs

Dat schrijft dagblad Het Parool. "Nederlanders kleden zich steeds beter, reizen meer en we merkten dat ze steeds vaker bij onze andere Dior-winkels kochten. Bovendien zit al onze concurrentie hier", verklaart winkelmanager Menno Born van Dior de komst van het merk naar de PC Hooftstraat. Daar waren al mondiale topmerken als Hermès, Michael Kors, Louis Vuitton, Gucci, Armani, Dolce & Gabbana en Chanel gevestigd. Prada volgt later dit jaar.

 

Volgens hoofdredacteur Karin Swerink van de Nederlandse editie van Vogue betekent dit een enorme sprong vooruit. "Er lijkt een hernieuwde behoefte aan luxe, nu er tekenen zijn dat de ergste crisis achter ons ligt. De komst van Vogue, nu Dior en in de toekomst ook Harvey Nichols en luxevijfsterrenhotels, als het Waldorf Astoria, passen in die ontwikkeling. Amsterdam komt daardoor iets dichterbij het niveau van Parijs", zegt ze tegen de krant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.