Amazon brengt virtuele paskamer aan huis | RetailDetail

Amazon brengt virtuele paskamer aan huis

Amazon brengt virtuele paskamer aan huis
Foto: Shutterstock

Amazon heeft een patentaanvraag ingediend om van Echo Look een virtuele paskamer te maken. De spraakgestuurde camera van Amazon moet via 'augmented reality' gaan helpen om virtueel kleren te passen.

 

Echo Look wordt paskamer

Je spiegelbeeld virtueel aankleden, dat is wat een slimme spiegel of virtuele paskamer doet. De nieuwe technologie die Amazon aan het ontwikkelen is, moet er dan ook voor zorgen dat shoppers online kleding op hun spiegelbeeld kunnen ‘plakken’ en zichzelf langs alle kanten kunnen bekijken in een gekozen kledingitem. Echo Look, de slimme spraakassistent van Amazon, heeft immers ook een ingebouwde camera waarmee consumenten nu al foto’s van zichzelf en hun outfits kunnen maken. Die kunnen ze ter advies voorleggen aan vrienden, andere gebruikers of virtuele stylisten, maar ze kunnen er ook een nieuwe achtergrond aan toevoegen, zoals pakweg een tropisch strand. 

 

Amazon wil die mengeling van foto-realiteit met virtuele realiteit nu nog verder uitbreiden door via augmented reality kleren aan te laten passen. Het ingediende patent voor een slimme spiegel voorziet in een combinatie van camera’s, belichting en geavanceerde trackingsoftware, schrijft De Standaard. 


Amazon is, net als zoveel online en omnichannel-retailers, al een tijdje bezig met het ontwikkelen van virtuele pastechnologie. Afgelopen oktober nam de e-tailer uit Seattle nog Body Labs over, een startup uit New York die zich bezighoudt met 3D-modellen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.