Amazon brengt virtuele paskamer aan huis | RetailDetail

Amazon brengt virtuele paskamer aan huis

Amazon brengt virtuele paskamer aan huis
Foto: Shutterstock

Amazon heeft een patentaanvraag ingediend om van Echo Look een virtuele paskamer te maken. De spraakgestuurde camera van Amazon moet via 'augmented reality' gaan helpen om virtueel kleren te passen.

 

Echo Look wordt paskamer

Je spiegelbeeld virtueel aankleden, dat is wat een slimme spiegel of virtuele paskamer doet. De nieuwe technologie die Amazon aan het ontwikkelen is, moet er dan ook voor zorgen dat shoppers online kleding op hun spiegelbeeld kunnen ‘plakken’ en zichzelf langs alle kanten kunnen bekijken in een gekozen kledingitem. Echo Look, de slimme spraakassistent van Amazon, heeft immers ook een ingebouwde camera waarmee consumenten nu al foto’s van zichzelf en hun outfits kunnen maken. Die kunnen ze ter advies voorleggen aan vrienden, andere gebruikers of virtuele stylisten, maar ze kunnen er ook een nieuwe achtergrond aan toevoegen, zoals pakweg een tropisch strand. 

 

Amazon wil die mengeling van foto-realiteit met virtuele realiteit nu nog verder uitbreiden door via augmented reality kleren aan te laten passen. Het ingediende patent voor een slimme spiegel voorziet in een combinatie van camera’s, belichting en geavanceerde trackingsoftware, schrijft De Standaard. 


Amazon is, net als zoveel online en omnichannel-retailers, al een tijdje bezig met het ontwikkelen van virtuele pastechnologie. Afgelopen oktober nam de e-tailer uit Seattle nog Body Labs over, een startup uit New York die zich bezighoudt met 3D-modellen.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.  

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

16/04/2018

Picnic Duitsland start met grote ambities: binnen zes maanden wil de Nederlandse online supermarkt al winst boeken in Noordrijn-Westfalen. In eigen land rolt Picnic zijn leveringsdienst dan weer uit naar Noord-Brabant.