Amazon komt nu ook met eigen meubels | RetailDetail

Amazon komt nu ook met eigen meubels

Amazon komt nu ook met eigen meubels
Shutterstock

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Twee eigen meubelmerken

Dat Amazon werkte aan eigen sportkleding was al enkele weken geleden gelekt, maar nu heeft het ook officieel een aantal eigen merken op de markt gebracht en gaat zo de concurrentie aan met merken als Nike, Under Armour en Adidas. De keuze om met eigen sportkleding te komen is niet bepaald verrassend: Amazon is al langer actief op de modemarkt en ‘activewear’ is een sector waar nog best wat groeimogelijkheden zijn.

 

Wel een nieuwigheid zijn de twee meubelmerken die Amazon op de markt brengt. Met Rivet en Stone & Beam probeert het bedrijf zo een volledig nieuwe markt aan te boren. Het assortiment is meteen vrij uitgebreid met onder andere sofa’s, stoelen en tafels en honderden verschillende artikels. Van de twee merken is Rivet het goedkoopste.

 

Amazon heeft onlangs ook een nieuw programma op poten gezet voor meubelverkopers in een poging om hen zover te krijgen hun meubels ook op Amazon te verkopen. Daarbij kunnen de handelaars de prijzen aanpassen naargelang de service die de klant wenst en zijn ze ook niet verplicht om in heel het land te leveren. Met de twee eigen merken wil Amazon de meubelcategorie op de webshop een eerste boost geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit z’n voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Starbucks wil af van plastic rietjes

12/07/2018

De Amerikaanse koffieketen Starbucks doet vanaf 2020 plastic rietjes in de ban. Een kleine stap voor de koffiefan, maar een grote stap voor het milieu: de koffiegigant gebruikt immers wereldwijd zo’n miljard rietjes per jaar.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Chinese webreus zet aanval op Italië in

11/07/2018

De Chinese webreus JD.com wil gaan uitbreiden naar Italië. Het zou voor de grote rivaal van Alibaba het tweede Europese kantoor op korte tijd betekenen.