Amazon komt nu ook met eigen meubels

Amazon komt nu ook met eigen meubels
Shutterstock

Amazon heeft nog maar eens een aantal eigen merken op de markt gebracht. Zo stapt de e-commercereus voor het eerst ook zelf in sportkleding en meubels.

Twee eigen meubelmerken

Dat Amazon werkte aan eigen sportkleding was al enkele weken geleden gelekt, maar nu heeft het ook officieel een aantal eigen merken op de markt gebracht en gaat zo de concurrentie aan met merken als Nike, Under Armour en Adidas. De keuze om met eigen sportkleding te komen is niet bepaald verrassend: Amazon is al langer actief op de modemarkt en ‘activewear’ is een sector waar nog best wat groeimogelijkheden zijn.

 

Wel een nieuwigheid zijn de twee meubelmerken die Amazon op de markt brengt. Met Rivet en Stone & Beam probeert het bedrijf zo een volledig nieuwe markt aan te boren. Het assortiment is meteen vrij uitgebreid met onder andere sofa’s, stoelen en tafels en honderden verschillende artikels. Van de twee merken is Rivet het goedkoopste.

 

Amazon heeft onlangs ook een nieuw programma op poten gezet voor meubelverkopers in een poging om hen zover te krijgen hun meubels ook op Amazon te verkopen. Daarbij kunnen de handelaars de prijzen aanpassen naargelang de service die de klant wenst en zijn ze ook niet verplicht om in heel het land te leveren. Met de twee eigen merken wil Amazon de meubelcategorie op de webshop een eerste boost geven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Amazon brengt zijn huismerken naar Europa

14/12/2017

Nu Amazon Prime in steeds meer Europese landen beschikbaar is, haalt Amazon ook zijn FMCG-huismerken naar boven. De voorbije weken lanceerde het online warenhuis een aantal nieuwe producten onder private label in Europa en meer is op komst. 

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top