Amazon opent modeboetiek in Londen

Amazon goes fashion: de Amerikaanse e-commercereus opent eind oktober een pop-upkledingwinkel in Londen. De eerste fysieke winkel in Europa blijft maar vijf dagen, maar moet een diepe indruk nalaten.

 

Hippe streetwear naast Amazon-merken

Amazon wil zich op de modekaart zetten en een pop-upwinkel vol beleving in de Londense Baker street moet daarbij gaan helpen. Van 23 tot 27 oktober speelt Amazon Fashion er winkeltje, met een mix van trendy merken en al even hippe beleving die van de shop vooral ‘the talk of the town’ moeten maken. In de 300 m² grote winkel zal een aanbod voor zowel mannen als vrouwen te vinden zijn, met merken zoals Calvin Klein, Levi's, Tommy Hilfiger en Vans, maar ook Antik Batik, Filippa K en LOVE Moschino. Uiteraard zullen er ook eigen merken van Amazon tussenhangen, goed gecamoufleerd met merknamen zoals find., Meraki en Truth & Fable.

 

Het opvallendst wordt echter het wisselende karakter van de winkel: elke dag zal de winkel ingevuld worden met een ander thema, met een bijhorend aangepast assortiment en activiteiten. Zo zal op de openingsdinsdag de wintercollectie worden getoond, maar er is ook een DJ en een workshop om je jeans te personaliseren. Donderdag staat dan weer in het teken van sport en wellness, met een sportief assortiment, yogasessies, een sapjesbar en zelfs persoonlijk advies van een diëtiste.

 

Feestkledij en muziekoptredens

Vrijdag en zaterdag zal vooral streetwear en feestkledij in de rekken hangen, met op beide dagen akoestische optredens van Britse artiesten. “Met de lange lijst aan activiteiten die de hele week plaatsvinden, hopen we dat onze pop-upwinkel een opwindende en inspirerende manier wordt om mode te shoppen”, aldus Susan Saideman, vicevoorzitter van Amazon Fashion voor Europa, volgens de krant Evening Standard.

 

In de winkel kunnen shoppers gewoon afrekenen en hun aankoop meenemen, of ze kunnen het artikel ook scannen met de mobiele Amazon-app en het later thuis laten leveren. Het hele online assortiment valt bovendien te bekijken op tablets in de winkel. Onbemand wordt de pop-up zeker niet: Amazon Fashion-stylistes zijn aanwezig om te helpen met de maten of stijladvies te geven. Een helemaal andere, low-tech aanpak dan we van Amazon gewoon zijn dus.