Amazon werkt aan eigen sportkleding

Amazon werkt aan eigen sportkleding
Shutterstock

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Vroeg stadium

De plannen van Amazon zitten volgens die bronnen dan ook nog in een vroeg stadium. De verschillende producenten die gecontacteerd zijn, maken momenteel nog maar gewag van "kleine aantallen die als test moeten dienen". Er zijn ook nog geen contracten op lange termijn getekend. Amazon heeft al wel enkele medewerkers in dienst genomen met kennis van de sector: zo haalde het in januari Kirsten K. Harris binnen, die onder andere meewerkte aan ‘activewear’ bij Nordstrom en Nike.

 

Als Amazon effectief een stap zet naar sportkleding, dan gaat het de concurrentie aan met merken als Adidas, Nike en Under Armour. Het betekent ook een volgende stap voor Amazon, dat al een aantal eigen kledingmerken heeft. Het is alvast geen goed nieuws voor de andere grote sportmerken, die het momenteel allesbehalve gemakkelijk hebben. Zo hebben Nike en Under Armour al gewaarschuwd dat de resultaten de komende kwartalen niet al te best zullen zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Singles' Day schudt wereldwijd de retailkalender op, ook hier

14/11/2017

Opzij kerstomzet, Singles' Day is – met verpletterende voorsprong – de grootste winkelfeestdag geworden. Alibaba boekte op zijn eentje liefst 22 miljard euro omzet in slechts 24 uur en ook Bol.com genoot mee. Gaan we naar een nieuwe retailkalender?

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Back to top