Amazon werkt aan eigen sportkleding

Amazon werkt aan eigen sportkleding
Shutterstock

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Vroeg stadium

De plannen van Amazon zitten volgens die bronnen dan ook nog in een vroeg stadium. De verschillende producenten die gecontacteerd zijn, maken momenteel nog maar gewag van "kleine aantallen die als test moeten dienen". Er zijn ook nog geen contracten op lange termijn getekend. Amazon heeft al wel enkele medewerkers in dienst genomen met kennis van de sector: zo haalde het in januari Kirsten K. Harris binnen, die onder andere meewerkte aan ‘activewear’ bij Nordstrom en Nike.

 

Als Amazon effectief een stap zet naar sportkleding, dan gaat het de concurrentie aan met merken als Adidas, Nike en Under Armour. Het betekent ook een volgende stap voor Amazon, dat al een aantal eigen kledingmerken heeft. Het is alvast geen goed nieuws voor de andere grote sportmerken, die het momenteel allesbehalve gemakkelijk hebben. Zo hebben Nike en Under Armour al gewaarschuwd dat de resultaten de komende kwartalen niet al te best zullen zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Back to top