Amerikaanse tak zorgt voor omzetdaling bij Van de Velde | RetailDetail

Amerikaanse tak zorgt voor omzetdaling bij Van de Velde

Amerikaanse tak zorgt voor omzetdaling bij Van de Velde

Voor het eerst in 19 jaar is de omzet bij lingerieproducent Van de Velde gedaald: ten opzichte van 2015 daalde de omzet met 1,1%. Vooral het Amerikaanse Rigby & Peller drukt op de resultaten.

20 procent daling in Verenigde Staten

De totale omzet kwam in 2016 neer op 206,6 miljoen euro, wat bij constante wisselkoersen wel een stabiele omzet had betekend. Binnen de groothandel, waar Van de Velde het meeste van zijn omzet haalt, was er wel een groei van 3,4%. Ook de Europese retailactiviteiten presteerden sterk, met een groei van 3,5% op vergelijkbare basis.

 

In de Verenigde Staten klinkt echter een ander verhaal: daar daalde de omzet met maar liefst 20,2%. Van de Velde nam in 2007 lingerieketen Rigby & Peller over, dat toen nog bekend stond als Intimacy, maar het slaagt er maar niet in om de keten op het juiste spoor te brengen. Na een rebranding naar het bekendste merk Rigby & Peller en een aantal winkelsluitingen, heeft Van de Velde nog twaalf winkels in de Verenigde Staten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.