Amsterdam krijgt primeur Clarks Originals | RetailDetail

Amsterdam krijgt primeur Clarks Originals

Amsterdam krijgt primeur Clarks Originals
Het Britse schoenenmerk Clarks heeft in Amsterdam zijn eerste winkel geopend die helemaal in het teken staat van de Clarks Originals-collectie. De komende periode moeten er in verschillende andere Europese steden soortgelijke winkels volgen.

Multimediale schoenbeleving

Dat schrijft Fashion United. De winkel is gevestigd aan de Huidenstraat in het winkeldistrict 9-straatjes. Exploitant is FourtoSix, de importeur van Clarks in de Benelux. Volgens Michael Pao van Clarks Originals moeten ook Antwerpen, Parijs en Kopenhagen dit type winkels krijgen. Deze moeten al in de komende maanden de deuren openen.


Opvallend aan de winkel is vooral de bovenverdieping, die voorzien is van een multimedia-display. Hier moeten de nieuwste modellen getoond worden die in samenwerking met bekende ontwerpers of beroemdheden tot stand zijn gekomen. Het optillen van een schoen zorgt ervoor dat een touchscherm wordt geactiveerd waarop klanten toegang krijgen tot interactieve informatie.

 

Uiteindelijk wil het schoenenmerk de Clarks Originals-winkels naar een groot aantal belangrijke Europese steden brengen. Ook de nieuwe Clarks Sport-collectie zullen in de winkels verkrijgbaar zijn. Clarks heeft al reguliere mono-stores in onder meer Amsterdam, Den Haag, Nijmegen en Eindhoven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.