Amsterdams kledingmerk Patta opent pop-ups in VS en Azië | RetailDetail

Amsterdams kledingmerk Patta opent pop-ups in VS en Azië

Amsterdams kledingmerk Patta opent pop-ups in VS en Azië

Het Amsterdamse kledingmerk Patta blijft werk maken van internationale expansie. Zo opende het onlangs een eerste winkel in Londen en nu maakt het ook werk van pop-upwinkels in de Verenigde Staten en Azië.

Tweede winkel pas twaalf jaar na eerste

Patta heeft wel zijn tijd genomen voor die internationale expansie: het heeft al twaalf jaar een winkel aan de Zeedijk in Amsterdam, maar het opende drie maanden geleden pas een tweede vestiging en dat meteen in Londen. “Op een gegeven moment kwamen we erachter dat we veel verkochten in Engeland. Echt heel veel. We wilden eigenlijk eerst naar de States, maar toen zeiden we tegen elkaar: we moeten eerst naar Londen”, zegt medeoprichter Edson Sabajo aan AT5.

 

Die eerste stap naar de Verenigde Staten komt er binnenkort ook, want er staat al een pop-upwinkel gepland in Los Angeles. Daarnaast wil Patta tegen het einde van het jaar ook nog een aantal pop-upwinkels openen in Azië: daarbij wordt gedacht aan steden als Seoul, Shanghai, Tokyo en Bangkok. “We brengen een stukje Amsterdam naar elke stad waar we komen”, aldus Sabajo en zijn zakenpartner Guillaume Schmidt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Jumbo richt Belgische vennootschap op

13/06/2018

De Nederlandse supermarktketen Jumbo lijkt nu echt op weg naar België: ze heeft immers recent in Antwerpen de vennootschap bvba Jumbo België opgericht.