Anthony Vaccarello zet eigen merk op laag pitje

Anthony Vaccarello zet eigen merk op laag pitje

De Belgische ontwerper Anthony Vaccarello heeft besloten om zijn eigen merk tijdelijk op een lager pitje te zetten, zodat hij zich kan concentreren op zijn werk als creatief directeur bij het Franse modehuis Yves Saint Laurent.

Richten op nieuw project

Vanwege die beslissing zal hij geen eigen collecties tonen tijdens de Paris Fashion Week in september. Hij zal daar wel zijn eerste collectie onder de vleugels van Yves Saint Laurent presenteren. ”Dit avontuur is geweldig geweest, maar ik voel nu de behoefte om me volledig te richten op dit nieuwe project”, aldus Vaccarello in een bericht over zijn beslissing. Het merk van Anthony Vaccarello werd in 2008 gelanceerd.

 

Vaccarello is sinds april aan de slag als creatief directeur bij Yves Saint Laurent, nadat hij eerder al drie jaar werkte bij Versus Versace. Bij de aankondiging van zijn nieuwe functie werd er al gemeld dat het merk Anthony Vaccarello mogelijk een pauze zou nemen. Bij Yves Saint Laurent trad hij in de voetsporen van Hedi Slimane, die het merk vier jaar onder zijn hoede had. Onder zijn leiding groeide de omzet van het merk van 707 miljoen euro in 2014 naar 974 miljoen euro vorig jaar.