Antwerpse Nationalestraat mag twee nieuwe winkels verwelkomen | RetailDetail

Antwerpse Nationalestraat mag twee nieuwe winkels verwelkomen

Antwerpse Nationalestraat mag twee nieuwe winkels verwelkomen

De Nationalestraat in Antwerpen mag de komende weken twee nieuwe winkels verwachten. Het modemerk So Antwerp opent er tot het einde van de maand een pop-upwinkel en met F.A.A.M. opent er een nieuwe ecoshop.

Ecologische mode

So Antwerp is het label van onderneemster Liesbeth Peeters, die al vijf jaar een winkel had in de Lombardenvest. Nu wordt het merk vooral via groothandels verdeeld naar andere boetieks, maar Peeters opent ook regelmatig pop-ups in Antwerpen en Knokke. Tot en met 29 oktober is de winkel te vinden aan de Nationalestraat 19.

 

Op 15 oktober opent in de Nationalestraat 65 dan weer F.A.A.M., een winkel waar voornamelijk ecologische mode wordt verkocht. Onderneemsters Froya Deryckere en Adinda De Raedt springen zo in het gat dat werd achtergelaten door de sluiting van Today is a good day.

 

De twee initiatiefneemsters lanceerden zes jaar geleden al hun eigen kledinglabel Froy & Dind, dat voor een deel ook te vinden zal zijn bij F.A.A.M. Wel zal de winkel ook collecties verkopen van andere merken, zoals Braintree, Armed Angels en Wunderwerk. Vanaf januari zal er ook een eigen mannencollectie in de winkel liggen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.