Asics opent eerste Belgische conceptwinkel | RetailDetail

Asics opent eerste Belgische conceptwinkel

Asics opent eerste Belgische conceptwinkel

Het Japanse sportmerk Asics heeft in België in wereldprimeur een nieuwe winkelconcept gelanceerd. Na de eerste winkel in Brussel zullen er ook vestigingen volgen in onder andere Berlijn, Brisbane, New York, Seoul en Tokio.

Aandacht voor innovatie

In het nieuwe concept wil Asics vooral zijn filosofie ‘een gezonde geest in een gezond lichaam’ - waarvoor de merknaam trouwens een letterwoord is - uitdragen. Daarbij worden niet enkel de collecties van het merk getoond in de winkel, maar zal er ook veel informatie te vinden zijn en kunnen klanten ook loop- en voetzoolanalyses laten uitvoeren. Daarnaast zullen er in de winkel ook regelmatig workshops zijn, die gratis door onafhankelijke instructeurs worden begeleid.

 

Er wordt ook voldoende aandacht geschonken aan innovatie en technologie. Zo staan er in de etalage een aantal grote schermen die de sfeer van de collecties moeten belichamen, terwijl in de winkel verschillende digitale punten te vinden zijn waar klanten meer kunnen te weten komen over de producten. Dankzij MotionID kan de consument dan weer de perfecte schoen vinden voor zijn schoen en een heatmap van Runkeeper toont de meest gebruikte looproutes in Brussel.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.