Asics opent grootste winkel in Londen | RetailDetail

Asics opent grootste winkel in Londen

Asics opent grootste winkel in Londen
Shutterstock

Sportmerk Asics heeft in Londen een nieuwe flagshipstore geopend: meteen de grootste winkel van het merk ter wereld. De nieuwe winkel in Regent Street brengt voor het eerste de vier verschillende labels van het merk samen.

Gratis sapjes

Bezoekers van de winkel zullen er op de winkeloppervlakte van 840 m², verdeeld over drie verdiepingen, de collecties vinden van de labels Asics, Asics Tiger, Onitsuke Tiger en Haglöfs. Het is tevens de eerste winkel waar Asics Motion ID wordt gebruikt, schoenen die de houding en de druk tijdens het lopen meten, om zo serieuze lopers meer informatie te geven over de beste schoen voor hun loopstijl. Daarnaast beschikt de winkel ook over een gratis sapjesbar.

 

De flagshipstore in Londen moet alvast de eerste in een reeks worden. Asics wil de komende tijd ook in andere grote steden nog winkels openen waar de vier labels van het merk te vinden zullen zijn.

 

Eind vorig jaar opende het Japanse merk in Brussel in wereldprimeur ook al een nieuw winkelconcept, waar meer informatie wordt gegeven aan sporters en er ook regelmatig workshops worden georganiseerd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.