Asos blijft flink groeien en dankt Brexit | RetailDetail

Asos blijft flink groeien en dankt Brexit

Asos blijft flink groeien en dankt Brexit

Het Britse Asos heeft in de vier maanden tot 30 juni een sterke groei kunnen laten optekenen. Daarnaast lijkt het ook te profiteren van de Brexit: die zorgt voor een zwakkere pond, waardoor de internationale verkoop aantrekt.

Minder impact wisselkoerseffecten

De omzet van Asos groeide in de voorbije vier maanden met 30% naar 500,5 miljoen pond (600 miljoen euro). De buitenlandse verkopen gingen met 31% de hoogte in, terwijl er in het thuisland sprake was van een groei van 28%. In de Verenigde Staten groeide de omzet zelfs met 45%.

 

De resultaten van Asos omvatten maar één week na het referendum rond de Brexit, maar analisten zeggen toch al duidelijk signalen te zien dat Asos daarvan weet te profiteren. Door de lagere stand van het pond is de impact van de wisselkoerseffecten immers een pak lager dan voorheen op de 59% van zijn omzet die Asos uit andere landen haalt.

 

“We verwachten nu een omzetgroei tussen 20 en 25% voor het hele jaar”, liet CEO Nick Beighton alvast verstaan. In april besloot Asos nog om zijn Chinese webshop te sluiten na tegenvallende resultaten. De webshop werd in 2013 geopend, maar slaagde er nooit in om winst te maken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.