Asos groeit sterk in buitenland | RetailDetail

Asos groeit sterk in buitenland

Asos groeit sterk in buitenland

De Britse kledingwebshop Asos is in het vierde kwartaal fors gegroeid op het Europese vasteland en in de Verenigde Staten. Ook in het Verenigd Koninkrijk was er nog een sterke groei, waarbij de nieuwe strategie met lagere prijzen zijn vruchten afwerpt.

Grootste groei in VS

De totale omzet van Asos groeide in het vierde kwartaal met 36% van 457,1 naar 621,3 miljoen pond (710 miljoen euro). In het Verenigd Koninkrijk steeg de omzet met 18% naar 244 miljoen pond (280 miljoen euro), terwijl de internationale omzet met maar liefst 52% de hoogte in schoot naar 361,7 miljoen pond (415 miljoen euro). Vooral in de Verenigde Staten maakte Asos een flinke stap voorwaarts, met een omzetstijging van 66%. In Europa was er sprake van een groei met 49%.

 

Die cijfers zijn ook zichtbaar in het aantal actieve klanten, dat met 25% steeg. Daarnaast steeg de gemiddelde waarde van een bestelling met 2% en groeide de orderfrequentie met 6%. In totaal werden er 15,5 miljoen orders verzonden, een stijging van 35%.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Britten kunnen kassaloos shoppen bij Sainsbury’s

14/08/2018

Ook bij de Britse supermarktketen Sainsbury’s loopt nu een proefproject met mobiel scannen en betalen: met behulp van hun smartphone kunnen klanten boodschappen doen zonder langs de kassa te hoeven.

Media Markt boet voor Metro en voor Turkije

14/08/2018

Ceconomy, het moederbedrijf van Media Markt en Saturn, stagneerde in het voorbije kwartaal. De elektronicagroep moet op de beurs ook boeten voor de aandelendip bij Metro, de holding waarvan het vorig jaar afsplitste, en bezorgdheden om de Turkse expansie.

HelloFresh gaat toch nog niet voor winst

14/08/2018

Hoewel HelloFresh winst had beloofd voor het einde van dit jaar, geeft de leverancier van maaltijdboxen nu toch de voorkeur aan nieuwe investeringen. Na een sterk tweede kwartaal gaat het bedrijf voor extra groei in de Verenigde Staten.

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.