Atelier.NA opent tweede Belgische winkel | RetailDetail

Atelier.NA opent tweede Belgische winkel

Atelier.NA opent tweede Belgische winkel

Na Brussel heeft het Franse Atelier.NA ‑ het voormalige Les Nouveaux Ateliers ‑ nu ook een eerste vestiging geopend in Antwerpen. Atelier.NA is een buitenbeentje in de wereld van de maatpakken: het werkt met 3D-technologie om de klant nauwkeurig op te meten.

3D-scanner in plaats van meetlint

Dat ook kleermakers gespecialiseerd in maatpakken (moeten) meegaan met hun tijd, bewijst het Franse Atelier.NA. In de nieuwe Antwerpse winkel in de Leopoldstraat pakken de Fransen uit met een cabine met een heuse 3D-scanner. “Bij ons hoeven klanten geen 45 minuten te wachten tot al hun maten handmatig worden opgemeten met een meetlint. Hier gebeurt dat in welgeteld één seconde”, zegt CEO François Chambaud. De 3D-scanner schetst een gedetailleerd beeld van de klant aan de hand van liefst 200 maten.

 

Bijkomend voordeel: de klant hoeft niet eens langs te komen om te passen en nog eens te passen. “Veel mannen houden niet van winkelen, dat is geen geheim. Ze kijken er dan ook niet naar uit om lang in een winkel te vertoeven. Bij ons ben je als je wil na een paar minuten buiten”, dixit de Fransman.

 

De catalogus van Atelier.NA bevat liefst 1.500 stoffen voor hemden en maatpakken, van gerenommeerde Italiaanse en Britse merken. De productie duurt zo’n vier tot zes weken. Prijzen voor een maatpak variëren van 290 tot 1.900 euro, een hemd start vanaf 49 euro.

 

Europese expansie

Atelier.NA, dat zichzelf graag omschrijft als “maker van kwalitatieve maatpakken aan prêt-à-porter-prijzen”, opende zijn eerste vestiging in 2011. Vandaag telt het merk dertien verkooppunten in Frankrijk en drie daarbuiten (naast de twee Belgische ook nog eentje in Luxemburg).

 

“In de vijf komende jaren mikken we op een leiderschapspositie in de Europese markt. We gaan dus meer boetieks openen in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Nederland en België. Anderzijds willen we ook een betere service bieden aan de klant, met uitbreidingen van onze website en van het assortiment. Denk vooral: trenchcoats en mantels. Dat zijn ook producten waarvan de prijs al eens uit meer cijfers durft te bestaan dan wij normaal vinden”, blikt Chambaud al vooruit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.