Baas Hans Textiel sluit akkoord met curator | RetailDetail

Baas Hans Textiel sluit akkoord met curator

Baas Hans Textiel sluit akkoord met curator
Hans van Heelsbergen heeft een akkoord gesloten met de curator van zijn bedrijf Hans Textiel. Van Heelsbergen werd ervan beschuldigd miljoenen te hebben onttrokken uit de failliete boedel van de textielketen.

Curator Jeroen Pincen ziet nu definitief af van de procedure tegen Van Heelsbergen en zijn vennootschappen. Op zijn beurt stopt Van Heelsbergen met zijn vorderingen op de boedel en pandrechten. "Na rationele en constructieve onderhandelingen zijn beide partijen om praktische redenen tot een akkoord gekomen", zegt Van Heelsbergen in een verklaring.

 

Zeer omstreden faillissement

Het faillissement raakte in december omstreden toen uit het tweede faillissementsverslag van de curator bleek dat Van Heelsbergen via pandrechten 2,8 miljoen euro had ontvangen na de verkoop van winkelpanden en goederen van Hans Textiel. De curator noemde dat frauduleus handelen, terwijl Van Heelsbergen vond dat hij in zijn recht stond.

 

De Hans Textiel-keten ging vorig jaar ten onder aan een teruglopende omzet en hoge verliezen. Van Heelsbergen slaagde erin zo'n honderd winkels van de hand te doen, maar bleef zitten met 63 andere vestigingen. De rechter sprak op 24 mei het faillissement uit, waarna de curator de keten verder liquideerde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Grupo Cortefiel gaat verder als Tendam

23/04/2018

De Spaanse modegroep Grupo Cortefiel verandert zijn naam naar Tendam als onderdeel van de nieuwe bedrijfsidentiteit die het wil creëren voor zijn vijf merken: Cortefiel, Women’s Secret, Pedro del Hierro, Fifty Factory en Springfield.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

Omzet- en winstalarm bij lingeriegroep Van de Velde

19/04/2018

De Oost-Vlaamse lingeriegroep Van de Velde (bekend van merken als Marie Jo en PrimaDonna en eigenaar van lingerieketens Rigby & Peller en Lincherie) heeft het knap lastig: voor dit jaar rekent de groep niet langer op omzetgroei.

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Franse modeketen Naf Naf in Chinese handen

12/04/2018

Naf Naf, de Franse modeketen uit de Vivarte-groep, krijgt een nieuwe eigenaar. Een Chinees consortium onder leiding van modegroep La Chapelle legt 52 miljoen euro op tafel.

French Connection verkoopt Toast aan Bestseller-groep

10/04/2018

De Britse moderetailer French Connection, bekend van het opschrift FCUK, verkoopt haar dochtermerk Toast aan de Deense kledinggroep Bestseller, de groep achter labels zoals Vero Moda en Jack & Jones.