Babywinkel Mimi Baby breidt uit in heel Vlaanderen | RetailDetail

Babywinkel Mimi Baby breidt uit in heel Vlaanderen

Babywinkel Mimi Baby breidt uit in heel Vlaanderen
Shutterstock

Mimi Baby, het Brugse winkelconcept van Stefanie Bosschem, wordt binnenkort uitgerold naar heel Vlaanderen. De komende jaren moeten er in totaal vijftien winkels van Mimi Baby komen.

Showroom

In september wordt de eerste van die nieuwe vestigingen geopend in Sint-Martens-Latem en in december volgt ook een winkel in Jabbeke. Daarnaast zijn er ook al plannen voor Veurne, Ieper, Jabbeke en enkele locaties in Limburg. Daarbij wordt er steevast samengewerkt met lokale zelfstandigen. “Er zijn twee mogelijkheden om dit concept uit te rollen”, vertelt Bosschem aan Made in West-Vlaanderen. “Eén: een klassieke franchise. Twee: een commissie overeenkomst waarbij de winkelier wordt betaald in functie van de verkoop.”

 

Mimi Baby werd in 2003 opgestart als een gewone winkel, maar is ondertussen omgevormd tot een 'showroom-winkel' waar klanten enkel op afspraak terecht kunnen. Daarnaast kunnen klanten uiteraard terecht op de webshop van de winkel. “Kennelijk beantwoordt deze dubbele insteek aan wat klanten vandaag verwachten”, vertelt Bosschem.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).