Barbara Torfs gaat nieuwe uitdaging aan na Schoenen Torfs

Barbara Torfs stapt op bij Schoenen Torfs

Barbara Torfs stapt op bij Schoenen Torfs

Barbara Torfs, nicht van CEO Wouter Torfs, verlaat Schoenen Torfs. Ze was directeur marketing en verantwoordelijke voor e-commerce bij de schoenenverkoper, maar gaat nu aan de slag als directeur bij coachingbedrijf Herculean.

21 jaar bij Schoenen Torfs

Barbara Torfs is mede-eigenaar van Springbok Coaching, maar dat wordt nu opgeslorpt door sectorgenoot Herculean. Torfs wordt zelf directeur van de Belgische activiteiten van het bedrijf, dat zich bezig houdt met het welzijn van mensen op de werkvloer.

 

“Ik combineer mijn rol bij Springbok nu een jaar met mijn operationele werk bij Schoenen Torfs, maar als directeur van de Belgische activiteiten van Herculean zal dat niet meer lukken”, zegt Torfs. “Ik heb er lange tijd met mijn neef Wouter over gesproken en ben uiteindelijk mijn hart gevolgd. Na 21 jaar verlaat ik Schoenen Torfs. Nog tot het einde van het jaar zal ik mijn twee opvolgers - onder wie een nicht van mij - begeleiden.”

 

Toch zal Barbara Torfs het schoenenbedrijf niet helemaal achter zich laten: “Geregeld zal ik Schoenen Torfs bijstaan. Bij de expansie in het buitenland, een grote reclamecampagne voor de Belgische webwinkel en een op til staand nieuw winkelconcept.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.