Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken | RetailDetail

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken
Mattel

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Icoon uit popcultuur

De nieuwe pop werd ook in samenwerking met Tommy Hilfiger gemaakt en toont Hadid met een outfit die ze ook droeg toen de eerste capsulecollectie van Tommy x Gigi werd voorgesteld in New York. De pop krijgt een prijs van ongeveer 50 dollar (42 euro) mee en is te koop op de webshops van Tommy Hilfiger en Barbie, en in een aantal flagshipstores van Tommy Hilfiger in Amsterdam, Londen, Parijs, New York en Düsseldorf.

 

“De samenwerking met Gigi en Barbie was een opwindende nieuwe draai aan de geschiedenis van ons merk om samen te werken met iconen uit de popcultuur en onze huidige samenwerking met Gigi”, aldus Tommy Hilfiger volgens WDD.com. “De nieuwste look van de Tommy x Gigi Barbie is de viering van een belangrijk moment in de geschiedenis van de vrouwencollectie van Tommy Hilfiger.”

 

De samenwerking tussen Tommy Hilfiger en Mattel bracht eerder al twee Barbiepoppen van Gigi Hadid voort, maar die waren niet te vinden in de winkels. Ook toen droeg de pop telkens een outfit die door Hadid werd voorgesteld op een show van Tommy Hilfiger.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ex-medewerksters beschuldigen Nike van discriminatie

14/08/2018

Enkele Amerikaanse ex-werknemers van Nike hebben een rechtszaak aangespannen tegen het sportmerk. De vrouwen zouden minder loon hebben gekregen dan mannelijke collega’s en ongepast gedrag moeten ondergaan.

McGregor wint rechtszaak van Reebok

13/08/2018

Modemerk McGregor heeft verkregen dat Reebok de naam van vechtsporter Conor McGregor niet meer mag gebruiken. De naam is een inbreuk op het merkrecht, ook al bestaat McGregor momenteel niet: het label ging al twee jaar op rij failliet.

Omzet modegroep WE blijft teruglopen

10/08/2018

Modegroep WE International blijft omzet verliezen: de verkoopcijfers liepen vorig jaar met 2,8% terug naar 275,8 miljoen euro. Ook de operationele winst gaat erop achteruit, al blijft de nettowinst stabiel.

Sports Direct koopt failliete warenhuisketen House of Fraser

10/08/2018

Mike Ashley, de eigenaar van Sports Direct, koopt de Britse warenhuisketen House of Fraser voor zo’n 100 miljoen euro. De overname komt er luttele uren nadat de 169-jarige keten het faillissement aanvroeg.

Adidas scoort dankzij WK voetbal

09/08/2018

Het Duitse sportmodemerk Adidas heeft een topkwartaal achter de rug, met dank aan het voorbije WK voetbal. De totale omzet steeg 4% tot 5,26 miljard euro. liefst 3,2 miljard daarvan haalde Adidas uit de verkoop van sportschoenen.

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.