Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend | RetailDetail

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

 

Voor nieuwe consumptiegewoontes van gezinnen

Kiabi België heeft het initiatief genomen voor de eerste "Belgian Friday", hoewel klanten het hele weekend lang kunnen genieten van kortingen en acties in de webshops van La Redoute, Kiabi, Sarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil. Het e-commerceweekend is een lokaal antwoord op de Amerikaanse Black Friday, maar dan in een nationaal jasje gegoten.

 

Vorig jaar gingen de Fransen België al voor met eigen French Days, een promotieweekend dat in april vorig jaar voor het eerst werd georganiseerd. Ieder merk koos toen zijn kortingen en bepaalde zelf de manier waarop het zou te werk gaan. Sommige winkels beperkten zich tot hun webshop, terwijl andere ook promoties aanboden in hun fysieke winkels. Belgian Friday is wel in eerste instantie een e-tailevenement, dat e-commerce een duwtje in de rug moet geven, maar ook een koopjesmoment wil creëren voor de start van de soldenperiode. “Het initiatief sluit aan bij de nieuwe consumptiegewoonten van gezinnen”, klinkt de redenering.

 

“Zo kan een publiek dat niet noodzakelijk gewend is om online te winkelen, profiteren van aanzienlijke kortingen op diverse seizoenproducten (kleding, accessoires, decoratieartikelen...), maar ook vertrouwd raken met e-shopping. Naarmate de multichannel-consumptietrend de norm wordt, wil dit soort initiatieven ook inspelen op kopers die de solden niet langer zien als de enige tijd van het jaar om te genieten van koopjes en kortingen”, aldus Brice Deléscluse, CEO van het Belgische filiaal van La Redoute.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.