Belgisch jeansmerk 49R Jeans maakt comeback | RetailDetail

Belgisch jeansmerk 49R Jeans maakt comeback

Belgisch jeansmerk 49R Jeans maakt comeback

Het van oorsprong West-Vlaamse jeansmerk 49R Jeans maakt na 25 jaar een comeback. Twee Kortrijkse ondernemers kochten onlangs de rechten van het merk en lanceren volgende maand een nieuwe collectie van 49R Jeans.

 

49 dealers

49R Jeans was in de jaren zestig, zeventig en tachtig een bijzonder populair merk. In de jaren zeventig was het zelfs één van de meest populaire merken in West-Europa. Nu willen ondernemers Pieter Vandenbogaerde en Frédéric Sierens het merk opnieuw op de markt brengen.

 

Ze kochten daarvoor via hun bedrijf Revivals de vervallen rechten van het merk op en volgende maand komt de eerste collectie op de markt. Daarbij wordt gemikt op het segment tussen middle- en high-end. In een eerste fase gaat het daarbij over jeans, T-shirts en sweaters voor vrouwen, maar op korte termijn moet er ook een mannencollectie verschijnen.

 

“Bedoeling is om in eigen land samen te werken met 49 exclusieve dealers”, aldus Frédéric Sierens aan Made in West-Vlaanderen. “We werkten een unieke strategie uit waarbij de webshop deel uitmaakt van het dealernetwerk. Voor hen dus geen concurrent maar net een extra verkoopkanaal dat bijkomende inkomsten genereert. Zo maken we elkaar sterker. We willen 49R Jeans in het uitstalraam zetten zoals het hoort: mooi, omnichannel verkrijgbaar, met een goede service en leuke added-values voor de consument.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.