Belgisch label Titi + The German Kid stopt | RetailDetail

Belgisch label Titi + The German Kid stopt

Belgisch label Titi + The German Kid stopt

Het Belgische modelabel Titi + The German Kid van ontwerpster Kristien Follon houdt er eind juli mee op. Dat heeft de ontwerpster zelf laten weten. Het merk werd negen jaar geleden opgericht en begon steeds meer succes te kennen.

 

Nieuwe ambities

De beslissing van Follon komt als een donderslag bij heldere hemel. Het gaat namelijk bijzonder goed met het merk, dat steeds meer fans weet te vergaren. De ontwerpster wil echter andere ambities nastreven.

 

“Het is geen evidente keuze, maar mijn ambities vinden steeds meer een uitweg in ideeën die geen connectie meer hebben met het label. Ik wil de goede herinneringen koesteren en gewoon mijn hart volgen”, zegt ze in een bericht op Facebook.

 

Voorlopig is nog niet geweten wat de toekomst inhoudt voor Follon en mogelijk zal het nog een tijdje duren voor er nieuws uit de bus komt. De ontwerpster laat aan het Belang van Limburg immers weten dat ze eerst een tijdje rust zal nemen.

 

“Andere oorden opzoeken, het hoofd leegmaken en met frisse ideeën aan de slag gaan. Er zijn genoeg modelabels met weinig doordachte ideeën waar de consument zo goedkoop mogelijk, zo veel mogelijk wil kopen. Dat is niets voor mij”, besluit ze.

 

Vanaf 27 mei start Titi + The German Kid met een uitverkoop in de winkel en via de webshop. Op 30 juli worden zowel de winkel als de webshop definitief gesloten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.