Belgisch modelabel Stanley & Stella opent eerste winkel | RetailDetail

Belgisch modelabel Stanley & Stella opent eerste winkel

Belgisch modelabel Stanley & Stella opent eerste winkel
www.stanleystella.com

Het Belgische modelabel Stanley & Stella heeft besloten om de stap te zetten naar de gewone consument en heeft deze week een winkel geopend op de Graanmarkt in Antwerpen. Daar is de duurzame collectie van het merk voortaan voor iedereen te vinden.

Productieproces volgen

In de winkel van Stanley & Stella zullen echter niet enkel de eigen collecties te vinden zijn, maar ook samenwerkingen met andere merken en artiesten. Daarnaast kunnen klanten er een eigen shirt ontwerpen naar eigen smaak, waarna ze via schermen de productie volledig live kunnen volgen.

 

“We werken met een zeer kleine stock en willen de klant een unieke ervaring geven. Ze kunnen hier ons atelier bezoeken en zelf zien hoe hun eigen T-shirt bedrukt wordt, met een jet-printer of zeefdruktechniek. Aan de stikmachines zie je hoe logo's of tekeningen er op gestikt worden", zegt pr-manager Bruno Van Sieleghem. De kledingstukken die in de winkel te vinden zijn, dienen dan ook enkel op te passen en te voelen. Bestellen gebeurt via een van de centraal opgestelde touchscreens, waar klanten het kledingstuk en de print kunnen uitkiezen.

 

"Elke maand vullen we onze collectie aan met nieuwe ontwerpen, deze maand zijn er bijvoorbeeld manga en butterfly ontwerpen van de hand van de Belgische kunstenaar Pascal Bernier”, aldus Van Sieleghem.

 

Workshops

Verder is er in het pand van 600 m² ruimte gemaakt voor een horecagedeelte en co-workingruimtes. Om de duurzame uitstraling van het merk ook door te trekken in de winkel, wordt er gebruik gemaakt van duurzame materialen en meubels van gerecycleerd hout. Er zullen ook regelmatig workshops, dj-sets en optredens plaatsvinden.

 

Stanley & Stella bestaat al ongeveer vijf jaar en heeft een reputatie uitgebouwd op vlak van T-shirts met opvallende prints. Ondertussen verkoopt het meer dan 8 miljoen stuks per jaar en heeft het een omzet van 35 miljoen euro per jaar.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.