Bellamy Gallery wil volledig transparant modeconcept zijn | RetailDetail

Bellamy Gallery wil volledig transparant modeconcept zijn

Bellamy Gallery wil volledig transparant modeconcept zijn

Het nieuwe Nederlandse modeconcept Bellamy Gallery streeft ernaar om volledig transparant te zijn op vlak van prijs en productie. Klanten kunnen momenteel alvast terecht bij de webshop en de eerste winkel in Haarlem.

 

Alle info op het prijskaartje

De komende weken worden er nog eens drie winkels geopend in Den Bosch, Maastricht, Rotterdam. Het doel van oprichters Mireille van der Sprong, bekend van onder andere HEMA, Action en als bestuurslid van de Etam Groep, en Imke Bens, hiervoor category manager bij WE Fashion en de Etam Groep, is om zo transparant mogelijk te zijn voor de klanten.

 

Om de prijzen laag te houden, wil Bellamy Gallery zoveel mogelijk tussenstappen uitschakelen. Zo wil Bellamy Gallery het gat in het middensegment invullen, dat volgens hen de voorbije jaren is ontstaan.

 

“We ontwerpen de collecties met z’n tweeën, laten de kledingstukken produceren in Europa en verkopen vervolgens direct aan de klant via onze webshop en fysieke winkels. Geen tussenpersonen, geen extra marges. Net als luchtvaartmaatschappij Easyjet focussen we alleen op wat echt noodzakelijk is”, aldus de oprichters.

 

Recyclage en twee jaar stijladvies

Het concept zal bovendien niet uitpakken met allerhande kortingsacties, maar wil steeds de beste prijs aanbieden. Hoe die prijs tot stand is gekomen, staat uitgelegd op het prijskaartje. Zo weten klanten altijd wat de transportkosten zijn en hoe groot de marge is. “Door volledig inzichtelijk te maken hoe onze prijzen zijn opgebouwd, willen we vertrouwen en bewustwording creëren.”

 

Bellamy Gallery mikt ook niet op fast-fashion, maar wil collecties creëren die lange tijd meegaan. Daarom biedt het bij een aankoop ook twee jaar gratis stijladvies. Klanten kunnen zo via de website elke maand inspiratie krijgen om hun kledingstuk te combineren. Kledingstukken die niet meer worden gedragen, kunnen teruggebracht worden naar de winkel, die zal zorgen voor de recyclage.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.