Bellamy Gallery wil volledig transparant modeconcept zijn | RetailDetail

Bellamy Gallery wil volledig transparant modeconcept zijn

Bellamy Gallery wil volledig transparant modeconcept zijn

Het nieuwe Nederlandse modeconcept Bellamy Gallery streeft ernaar om volledig transparant te zijn op vlak van prijs en productie. Klanten kunnen momenteel alvast terecht bij de webshop en de eerste winkel in Haarlem.

 

Alle info op het prijskaartje

De komende weken worden er nog eens drie winkels geopend in Den Bosch, Maastricht, Rotterdam. Het doel van oprichters Mireille van der Sprong, bekend van onder andere HEMA, Action en als bestuurslid van de Etam Groep, en Imke Bens, hiervoor category manager bij WE Fashion en de Etam Groep, is om zo transparant mogelijk te zijn voor de klanten.

 

Om de prijzen laag te houden, wil Bellamy Gallery zoveel mogelijk tussenstappen uitschakelen. Zo wil Bellamy Gallery het gat in het middensegment invullen, dat volgens hen de voorbije jaren is ontstaan.

 

“We ontwerpen de collecties met z’n tweeën, laten de kledingstukken produceren in Europa en verkopen vervolgens direct aan de klant via onze webshop en fysieke winkels. Geen tussenpersonen, geen extra marges. Net als luchtvaartmaatschappij Easyjet focussen we alleen op wat echt noodzakelijk is”, aldus de oprichters.

 

Recyclage en twee jaar stijladvies

Het concept zal bovendien niet uitpakken met allerhande kortingsacties, maar wil steeds de beste prijs aanbieden. Hoe die prijs tot stand is gekomen, staat uitgelegd op het prijskaartje. Zo weten klanten altijd wat de transportkosten zijn en hoe groot de marge is. “Door volledig inzichtelijk te maken hoe onze prijzen zijn opgebouwd, willen we vertrouwen en bewustwording creëren.”

 

Bellamy Gallery mikt ook niet op fast-fashion, maar wil collecties creëren die lange tijd meegaan. Daarom biedt het bij een aankoop ook twee jaar gratis stijladvies. Klanten kunnen zo via de website elke maand inspiratie krijgen om hun kledingstuk te combineren. Kledingstukken die niet meer worden gedragen, kunnen teruggebracht worden naar de winkel, die zal zorgen voor de recyclage.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.