Benelux-topvrouw Katrien Maes neemt afscheid van s.Oliver | RetailDetail

Benelux-topvrouw Katrien Maes neemt afscheid van s.Oliver

Benelux-topvrouw Katrien Maes neemt afscheid van s.Oliver

Country manager Katrien Maes verlaat de s.Oliver Group. Ze stond drie jaar lang aan het hoofd van de activiteiten van de Duitse modegroep in België, Nederland en Luxemburg, maar heeft nu besloten "nieuwe uitdagingen aan te gaan".

Maes zet een punt na de comma

Op 30 september 2012 legt Katrien Maes haar taken neer bij s.Oliver en geeft de fakkel dan door aan Stéphanie Olijve, momenteel head of finance/controlling/administration bij s.Oliver. Maes was verantwoordelijk voor alle verkoopkanalen van de modegroep in de Benelux, waaronder de divisies retail, wholesale, franchise, concession en fashion sale. Ook stond ze aan het hoofd van de afdelingen Marketing en Visual merchandising.

 

Maes is een oude bekende in de moderetail: voorheen was ze onder meer ruim 20 jaar actief bij Esprit, waar ze het tot country manager Retail Benelux schopte. Eén van haar recentste verwezenlijkingen bij s.Oliver was de introductie van het s.Oliver-dochtermerk comma in België, met de opening van een eerste eigen winkel op de de Meir in Antwerpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.