Benelux-topvrouw Katrien Maes neemt afscheid van s.Oliver

Benelux-topvrouw Katrien Maes neemt afscheid van s.Oliver

Country manager Katrien Maes verlaat de s.Oliver Group. Ze stond drie jaar lang aan het hoofd van de activiteiten van de Duitse modegroep in België, Nederland en Luxemburg, maar heeft nu besloten "nieuwe uitdagingen aan te gaan".

Maes zet een punt na de comma

Op 30 september 2012 legt Katrien Maes haar taken neer bij s.Oliver en geeft de fakkel dan door aan Stéphanie Olijve, momenteel head of finance/controlling/administration bij s.Oliver. Maes was verantwoordelijk voor alle verkoopkanalen van de modegroep in de Benelux, waaronder de divisies retail, wholesale, franchise, concession en fashion sale. Ook stond ze aan het hoofd van de afdelingen Marketing en Visual merchandising.

 

Maes is een oude bekende in de moderetail: voorheen was ze onder meer ruim 20 jaar actief bij Esprit, waar ze het tot country manager Retail Benelux schopte. Eén van haar recentste verwezenlijkingen bij s.Oliver was de introductie van het s.Oliver-dochtermerk comma in België, met de opening van een eerste eigen winkel op de de Meir in Antwerpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Desigual krijgt fikse tik in eerste drie kwartalen

14/11/2017

De Spaanse modeketen Desigual heeft in de eerste drie kwartalen van 2017 een tik gekregen van meer dan 10%. Vooral in Europa, waar de keten vrijwel al zijn omzet haalt, waren de resultaten teleurstellend.

Twee of drie streepjes op kleding, Adidas heeft het alleenrecht

13/11/2017

De Zweedse winkelketen H&M mag ook in de toekomst geen parallelle streepjes zetten op zijn (sport)kleding. Die lijken te sterk op de drie strepen van Adidas, zo besliste een rechtbank in Den Haag.

Athleisure: ‘sporty chic’ in opmars

10/11/2017

Athleisure, de trend die sportkledij met doordeweekse outfits verzoent, heeft eigenhandig de Amerikaanse modesector uit het slop getrokken. Ook Europa volgt nu. Is het een hype of gaat athleisure het mode- en winkelbeeld bepalen?

Sterk derde kwartaal voor Adidas

10/11/2017

Sportkledingfabrikant Adidas heeft er een sterk derde kwartaal opzitten. De groei vertraagde dan wel ten opzichte van het vorige kwartaal, maar de operationele winst oversteeg de verwachtingen van analisten.

Back to top