Benetton lanceert nieuwe keten in Nederland en België | RetailDetail

Benetton lanceert nieuwe keten in Nederland en België

Benetton lanceert nieuwe keten in Nederland en België

Binnenkort lanceert Benetton een nieuwe keten in Nederland: dan brengt het modebedrijf zijn keten Playlife naar de Lage Landen. Playlife richt zich vooral op het jongere publiek. Het is de bedoeling dat er dit najaar vijf winkels openen in de Benelux.

Eerst Arnhem, daarna tweemaal België

Momenteel heeft Benetton al een aantal winkels van Playlife in Italië, maar nu wil het bedrijf het concept ook uitbreiden naar de rest van Europa en het wil daarmee beginnen in de Benelux. De eerste winkel moet zijn deuren in september openen in Arnhem, waarna twee openingen in België zullen volgen.

 

In oktober zullen dan Eindhoven en Utrecht een Playlife krijgen. Tegen 2014 moeten er vijftien winkels zijn in de Benelux, maar voorlopig wordt er nog gezocht naar geschikte panden in andere grote steden.

 

Jonge doelgroep

Playlife is een relatief nieuw concept van de Benetton Group, uitsluitend gericht op private labels voor een jonge doelgroep, dat volledig los staat van de merken Benetton en Sisley. Playlife verkoopt ook limited editions van merken als Adidas, die dienen als aanvulling op de huismerken zoals Playlife Outdoor en Killer Loop.

 

"De winkels van Playlife zijn conceptstores, een soort miniwarenhuizen. Het is hip en jong en iedere zes weken brengen we nieuwe dingen. Ongeveer 80% van de collectie wordt ingevuld met labels van het Italiaanse moederbedrijf, de rest kan lokaal worden ingevuld met merken en trends die belangrijk zijn voor de Nederlandse markt én met exclusieve artikelen van bekende merken", zegt Michael Blankenstein, die verantwoordelijk is voor de uitrol van Playlife in Nederland, aan Textilia. Zo heeft de keten dit najaar een licentie voor de verkoop van sportkleding van voormalig bokser Muhammad Ali.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.