Benetton lanceert nieuwe keten in Nederland en België

Benetton lanceert nieuwe keten in Nederland en België

Binnenkort lanceert Benetton een nieuwe keten in Nederland: dan brengt het modebedrijf zijn keten Playlife naar de Lage Landen. Playlife richt zich vooral op het jongere publiek. Het is de bedoeling dat er dit najaar vijf winkels openen in de Benelux.

Eerst Arnhem, daarna tweemaal België

Momenteel heeft Benetton al een aantal winkels van Playlife in Italië, maar nu wil het bedrijf het concept ook uitbreiden naar de rest van Europa en het wil daarmee beginnen in de Benelux. De eerste winkel moet zijn deuren in september openen in Arnhem, waarna twee openingen in België zullen volgen.

 

In oktober zullen dan Eindhoven en Utrecht een Playlife krijgen. Tegen 2014 moeten er vijftien winkels zijn in de Benelux, maar voorlopig wordt er nog gezocht naar geschikte panden in andere grote steden.

 

Jonge doelgroep

Playlife is een relatief nieuw concept van de Benetton Group, uitsluitend gericht op private labels voor een jonge doelgroep, dat volledig los staat van de merken Benetton en Sisley. Playlife verkoopt ook limited editions van merken als Adidas, die dienen als aanvulling op de huismerken zoals Playlife Outdoor en Killer Loop.

 

"De winkels van Playlife zijn conceptstores, een soort miniwarenhuizen. Het is hip en jong en iedere zes weken brengen we nieuwe dingen. Ongeveer 80% van de collectie wordt ingevuld met labels van het Italiaanse moederbedrijf, de rest kan lokaal worden ingevuld met merken en trends die belangrijk zijn voor de Nederlandse markt én met exclusieve artikelen van bekende merken", zegt Michael Blankenstein, die verantwoordelijk is voor de uitrol van Playlife in Nederland, aan Textilia. Zo heeft de keten dit najaar een licentie voor de verkoop van sportkleding van voormalig bokser Muhammad Ali.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Back to top