Benetton lanceert nieuwe keten in Nederland en België

Benetton lanceert nieuwe keten in Nederland en België

Binnenkort lanceert Benetton een nieuwe keten in Nederland: dan brengt het modebedrijf zijn keten Playlife naar de Lage Landen. Playlife richt zich vooral op het jongere publiek. Het is de bedoeling dat er dit najaar vijf winkels openen in de Benelux.

Eerst Arnhem, daarna tweemaal België

Momenteel heeft Benetton al een aantal winkels van Playlife in Italië, maar nu wil het bedrijf het concept ook uitbreiden naar de rest van Europa en het wil daarmee beginnen in de Benelux. De eerste winkel moet zijn deuren in september openen in Arnhem, waarna twee openingen in België zullen volgen.

 

In oktober zullen dan Eindhoven en Utrecht een Playlife krijgen. Tegen 2014 moeten er vijftien winkels zijn in de Benelux, maar voorlopig wordt er nog gezocht naar geschikte panden in andere grote steden.

 

Jonge doelgroep

Playlife is een relatief nieuw concept van de Benetton Group, uitsluitend gericht op private labels voor een jonge doelgroep, dat volledig los staat van de merken Benetton en Sisley. Playlife verkoopt ook limited editions van merken als Adidas, die dienen als aanvulling op de huismerken zoals Playlife Outdoor en Killer Loop.

 

"De winkels van Playlife zijn conceptstores, een soort miniwarenhuizen. Het is hip en jong en iedere zes weken brengen we nieuwe dingen. Ongeveer 80% van de collectie wordt ingevuld met labels van het Italiaanse moederbedrijf, de rest kan lokaal worden ingevuld met merken en trends die belangrijk zijn voor de Nederlandse markt én met exclusieve artikelen van bekende merken", zegt Michael Blankenstein, die verantwoordelijk is voor de uitrol van Playlife in Nederland, aan Textilia. Zo heeft de keten dit najaar een licentie voor de verkoop van sportkleding van voormalig bokser Muhammad Ali.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Maak kennis met HRVST, de duurzaamste jeans ter wereld

14/09/2017

Tom Duhoux, bezieler van het circulaire denimlabel HRVST, komt op de RetailDetail Day demonstreren hoe hij bijdraagt aan een schonere mode-industrie. Breng zeker uw oude jeans mee. Er zijn nog enkele tickets!

Nordstrom lanceert winkel zonder stock

13/09/2017

Modeketen Nordstrom opent volgende maand in Los Angeles een nieuw concept, waar klanten enkel terecht kunnen voor advies en het passen van kleding. Aankopen kunnen dan later worden opgehaald bij de winkel.

Primark profiteert van zwakkere Britse economie

12/09/2017

De Ierse modeketen Primark profiteert momenteel van de zwakke Britse economie, waardoor moederbedrijf AB Foods de verwachtingen voor het volledige jaar optrekt. De keten zal ook verder blijven uitbreiden.

Back to top