Ecco scheert hoge toppen met meer winst dan verwacht

"Beste jaar ooit" voor Deens schoenenmerk Ecco

"Beste jaar ooit" voor Deens schoenenmerk Ecco

Ecco kijkt terug op 2017 als zijn beste financiële jaar ooit. Het Deense schoenenmerk, bekend om zijn 'volg-de-voet'-filosofie, overtrof met een groei van 8% de eigen verwachtingen.

 

Beste jaar ooit

Ecco, dat in 2016 nog met dalende winstcijfers voor de dag moest komen, zag zijn omzet het voorbije jaar groeien tot 1,27 miljard euro. Met een brutowinst van 184 miljoen behaalt het schoenenmerk opnieuw het niveau van 2015 en lijkt het hersteld van het dipje het jaar voordien.

 

Het Deense label investeerde opnieuw in de toekomst en met resultaat: het schoenensegment behaalde het voorbije boekjaar een omzet van 1,1 miljard euro, terwijl de accessoires en lederwaren samen een omzet van 158 miljoen euro genereerden.

 

Het jaarrrapport van Ecco bestempelt 2017 als het beste financiële jaar tot dusver van het label dat meer dan vijftig jaar geleden opgericht werd door de Deense schoenmaker Karl Toosbuy en onder meer verkocht wordt bij schoenenwinkel Torfs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

Isabel Marant opent eerste winkel in Nederland

24/05/2018

Modemerk Isabel Marant heeft de deuren geopend van een eerste Nederlandse boetiek in Amsterdam. De winkel is te vinden in de P.C. Hooftstraat, in het pand waar vroeger McGregor zat.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.