Ecco scheert hoge toppen met meer winst dan verwacht

"Beste jaar ooit" voor Deens schoenenmerk Ecco

"Beste jaar ooit" voor Deens schoenenmerk Ecco

Ecco kijkt terug op 2017 als zijn beste financiële jaar ooit. Het Deense schoenenmerk, bekend om zijn 'volg-de-voet'-filosofie, overtrof met een groei van 8% de eigen verwachtingen.

 

Beste jaar ooit

Ecco, dat in 2016 nog met dalende winstcijfers voor de dag moest komen, zag zijn omzet het voorbije jaar groeien tot 1,27 miljard euro. Met een brutowinst van 184 miljoen behaalt het schoenenmerk opnieuw het niveau van 2015 en lijkt het hersteld van het dipje het jaar voordien.

 

Het Deense label investeerde opnieuw in de toekomst en met resultaat: het schoenensegment behaalde het voorbije boekjaar een omzet van 1,1 miljard euro, terwijl de accessoires en lederwaren samen een omzet van 158 miljoen euro genereerden.

 

Het jaarrrapport van Ecco bestempelt 2017 als het beste financiële jaar tot dusver van het label dat meer dan vijftig jaar geleden opgericht werd door de Deense schoenmaker Karl Toosbuy en onder meer verkocht wordt bij schoenenwinkel Torfs.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Pepsico dankt stijgende omzet aan snacks

10/07/2018

Dranken- en snackreus Pepsico boekte in het tweede kwartaal van dit jaar een lichte omzetstijging van 2,4%. Dat was echter niet te merken aan de nettowinst, die 14% lager uitviel als gevolg van de globale belastinglast.   

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.