Bestseller wil groeien met shop-in-shops

Bestseller wil groeien met shop-in-shops

De Deense modegigant Bestseller, onder meer bekend van de winkelformules Jack & Jones, Only en Vero Moda, wil in Nederland verder groeien via shop-in-shops bij andere retailers. Voor alle tien de formules waarmee het bedrijf in Nederland actief is, heeft de onderneming een eigen concept ontwikkeld dat in andere winkels kan worden neergezet.

Bestseller richt zich met de shop-in-shops op winkels van minimaal 350 m² groot en plaatsing van de shop-in-shop kan binnen tien weken gebeuren. Bestseller zorgt voor marketingmateriaal en trainingen voor het personeel, terwijl de winkeleigenaar zelf tussen de vijftien- en twintigduizend euro moet investeren. De terugverdientijd bedraagt volgens Bestseller twee tot vijf jaar.

"Beleving is steeds belangrijker voor de consument en met de nieuwe shop-in-shops hopen we retailers die beleving te kunnen geven", zegt Ruth Uitewaal van Bestseller over het nieuwe concept in het vakblad Textilia. Volgens haar zijn de ervaringen in het buitenland goed. "We zien bij retailers in het buitenland die onze shop-in-shop hebben geplaatst de omzet per vierkante meter omhoog schieten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Gucci opent restaurant en museum in Firenze

12/01/2018

Modemerk Gucci heeft in Firenze een museum en een restaurant voor vijftig personen geopend. Driesterrenchef Massimo Bottura zal daar de klanten voorzien van hoogstaande maaltijden.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Recordwinst voor moederbedrijf Uniqlo

11/01/2018

Fast Retailing, het moederbedrijf van het Japanse modemerk Uniqlo, heeft in het eerste kwartaal een recordwinst neergezet. Dat heeft het te danken aan de verkoop in het buitenland, die voor het eerst groter was dan die in Japan.

Overnemer McGregor verkoopt deel Adam-winkels aan Deutz

11/01/2018

Rens van de Schoor, die eind vorig jaar het failliete McGregor overnam, heeft een deel van de winkels van de keten Adam verkocht. De nieuwe eigenaar is Pim Deutz, eigenaar en uitbater van de keten Deutz.

Back to top