Bestseller wil groeien met shop-in-shops | RetailDetail

Bestseller wil groeien met shop-in-shops

Bestseller wil groeien met shop-in-shops

De Deense modegigant Bestseller, onder meer bekend van de winkelformules Jack & Jones, Only en Vero Moda, wil in Nederland verder groeien via shop-in-shops bij andere retailers. Voor alle tien de formules waarmee het bedrijf in Nederland actief is, heeft de onderneming een eigen concept ontwikkeld dat in andere winkels kan worden neergezet.

Bestseller richt zich met de shop-in-shops op winkels van minimaal 350 m² groot en plaatsing van de shop-in-shop kan binnen tien weken gebeuren. Bestseller zorgt voor marketingmateriaal en trainingen voor het personeel, terwijl de winkeleigenaar zelf tussen de vijftien- en twintigduizend euro moet investeren. De terugverdientijd bedraagt volgens Bestseller twee tot vijf jaar.

"Beleving is steeds belangrijker voor de consument en met de nieuwe shop-in-shops hopen we retailers die beleving te kunnen geven", zegt Ruth Uitewaal van Bestseller over het nieuwe concept in het vakblad Textilia. Volgens haar zijn de ervaringen in het buitenland goed. "We zien bij retailers in het buitenland die onze shop-in-shop hebben geplaatst de omzet per vierkante meter omhoog schieten."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.