Bestseller wil groeien met shop-in-shops

Bestseller wil groeien met shop-in-shops

De Deense modegigant Bestseller, onder meer bekend van de winkelformules Jack & Jones, Only en Vero Moda, wil in Nederland verder groeien via shop-in-shops bij andere retailers. Voor alle tien de formules waarmee het bedrijf in Nederland actief is, heeft de onderneming een eigen concept ontwikkeld dat in andere winkels kan worden neergezet.

Bestseller richt zich met de shop-in-shops op winkels van minimaal 350 m² groot en plaatsing van de shop-in-shop kan binnen tien weken gebeuren. Bestseller zorgt voor marketingmateriaal en trainingen voor het personeel, terwijl de winkeleigenaar zelf tussen de vijftien- en twintigduizend euro moet investeren. De terugverdientijd bedraagt volgens Bestseller twee tot vijf jaar.

"Beleving is steeds belangrijker voor de consument en met de nieuwe shop-in-shops hopen we retailers die beleving te kunnen geven", zegt Ruth Uitewaal van Bestseller over het nieuwe concept in het vakblad Textilia. Volgens haar zijn de ervaringen in het buitenland goed. "We zien bij retailers in het buitenland die onze shop-in-shop hebben geplaatst de omzet per vierkante meter omhoog schieten."

Tags: