Bever sluit alliantie met Bijenkorf | RetailDetail

Bever sluit alliantie met Bijenkorf

Bever sluit alliantie met Bijenkorf

Buitensportketen Bever gaat nauw samenwerken met warenhuisconcern de Bijenkorf. Bever opent shop-in-shops bij de warenhuizen en gaat zijn assortiment via de webwinkel van Bijenkorf verkopen.

Mikken op minder hardcore

Volgens Het Financieele Dagblad komen de eerste twee shop-in-shops in de warenhuizen in Amsterdam en Rotterdam. Het assortiment beperkt zich tot vijf kledingmerken, schoenen, tassen en rugzakken. Klanten op zoek klimbenodigdheden moeten naar de veel grotere reguliere vestigingen van de keten of kunnen op internet terecht.

 

"Het gaat om wandelen, reizen en avonturen voor klanten met een bovengemiddeld inkomen, een hoge opleiding en interesse in merken", zegt directeur Greg Nieuwenhuys van Bever in de krant. Volgens de directeur loopt deze doelgroep rond in de Bijenkorf.

 

De shop-in-shops passen bij de strategie om de winkelketen te vernieuwen. "We werden teveel gezien als winkel voor bergbeklimmers, waardoor de drempel voor nieuwe klanten te hoog was." Door de vernieuwing van winkelinrichting, het assortiment en het nieuwe logo wil de keten ook meer modieuze kopers trekken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.

Moederbedrijf Brantano wil snel naar Brusselse beurs

13/06/2018

FNG Group zou al tegen midden juli op de Brusselse beurs willen noteren. Daarbij hoopt het een fors bedrag vers geld op te halen om te investeren in de verdere ombouw en expansie van Brantano.  

De smartphone kiest jouw cadeaus op Zalando

06/06/2018

Je smartphone vragen om een cadeautje te zoeken op Zalando, het kan vanaf dit najaar. Zalando en Google werken samen aan een chatbot voor de virtuele Google Assistant, die in elke Android-smartphone zit. De bot helpt je cadeaus kiezen.