Bijenkorf en Miss Etam best gewaardeerd in mode | RetailDetail

Bijenkorf en Miss Etam best gewaardeerd in mode

Bijenkorf en Miss Etam best gewaardeerd in mode

Modeketens Bijenkorf en Miss Etam zijn in de prijzen gevallen bij een grootschalig consumentenonderzoek van GfK. Bijenkorf is uitgeroepen tot best gewaardeerde retailer in mannenmode, terwijl Miss Etam beslag legde op de eerste plek bij vrouwenmode.

Wehkamp en Neckermann vaandeldragers voor online

Miss Etam, dat vorig jaar in hetzelfde onderzoek ook als eerste uit de bus kwam in de categorie vrouwenmode, hield Bijenkorf, Esprit, Promiss en Open 32 achter zich. Ook bij de mannen haalden Esprit en Open 32 de top-5, terwijl ook The Sting en Duthler daar hoog scoren. Bijenkorf wint ook nog de eerste prijs in de categorie ondermode voor mannen, terwijl bij vrouwen de prijs voor de beste retailer in ondermode naar Lincherie gaat.

 

GfK vraagt jaarlijks aan achtduizend consumenten hun mening over in totaal 56 modeketens in verschillende segmenten. Online winkels doen het steeds beter in de verkiezing: zo eindigt Wehkamp.nl zowel bij mannen als vrouwen in de top-5 op het gebied van ondermode, terwijl Neckermann.com bij de mannen in dezelfde categorie een plek bij de beste vijf wist te veroveren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.