Bijenkorf tevreden over reacties op strategiewijziging

Bijenkorf tevreden over reacties op strategiewijziging

De strategiewijziging die de Bijenkorf vorig jaar doorvoerde, wordt goed ontvangen door de klanten. Dat stelt algemeen directeur Giovanni Colauto bij de presentatie van het boek 'VEDIS Vijftig'.

Strategiewijziging

De 'premium experience'-strategie leidt bijvoorbeeld tot goede resultaten in het Amsterdamse filiaal, schrijft RetailNews. Ook in andere filialen zijn consumenten tevreden over de koerswijziging.

 

Bijenkorf trok afgelopen jaar meer luxemerken aan, in navolging van buitenlandse warenhuizen als Saks Fifth Avenue en zusterbedrijf Selfridges. "Wij proberen die ervaring van buitenlandse warenhuizen naar Nederland te halen", zegt Colauto.

 

Onderdeel van deze strategiewijziging was tevens de sluiting van vijf vestigingen. Twee daarvan, in Arnhem en Enschede, gingen afgelopen jaar al dicht. Dat ging de algemeen directeur niet in de koude kleren zitten, vertelt hij, "maar bij een strategiewijziging is het zaak om snel te handelen".

Tags: