Bijenkorf tevreden over reacties op strategiewijziging | RetailDetail

Bijenkorf tevreden over reacties op strategiewijziging

Bijenkorf tevreden over reacties op strategiewijziging

De strategiewijziging die de Bijenkorf vorig jaar doorvoerde, wordt goed ontvangen door de klanten. Dat stelt algemeen directeur Giovanni Colauto bij de presentatie van het boek 'VEDIS Vijftig'.

Strategiewijziging

De 'premium experience'-strategie leidt bijvoorbeeld tot goede resultaten in het Amsterdamse filiaal, schrijft RetailNews. Ook in andere filialen zijn consumenten tevreden over de koerswijziging.

 

Bijenkorf trok afgelopen jaar meer luxemerken aan, in navolging van buitenlandse warenhuizen als Saks Fifth Avenue en zusterbedrijf Selfridges. "Wij proberen die ervaring van buitenlandse warenhuizen naar Nederland te halen", zegt Colauto.

 

Onderdeel van deze strategiewijziging was tevens de sluiting van vijf vestigingen. Twee daarvan, in Arnhem en Enschede, gingen afgelopen jaar al dicht. Dat ging de algemeen directeur niet in de koude kleren zitten, vertelt hij, "maar bij een strategiewijziging is het zaak om snel te handelen".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.