Bijzonder sterk jaar voor Levi Strauss | RetailDetail

Bijzonder sterk jaar voor Levi Strauss

Bijzonder sterk jaar voor Levi Strauss
Shutterstock

Jeansmerk Levi Strauss heeft er een sterk jaar opzitten. De omzet groeide met 8%, vooral dankzij een sterk vierde kwartaal. Bij het bedrijf spreekt men zelfs van het sterkste jaar in een decennium.

 

“Investeringen werken”

De totale omzet van Levi Strauss kwam in het voorbije boekjaar uit op 4,9 miljard dollar (4 miljard euro), een groei van 8 procent ten opzichte van een jaar eerder. In het vierde kwartaal was er zelfs sprake van een groei van 13%. Ook de nettowinst kreeg een flinke boost in het vierde kwartaal en steeg van 96 miljoen dollar naar 116 miljoen dollar (95 miljoen euro). Voor het volledige boekjaar daalde de winst wel met 3% naar 281 miljoen dollar (230 miljoen euro). Die daling was te wijten aan een schuldaflossing van 23 miljoen dollar (19 miljoen euro).

 

“Onze groei en ons momentum versnelden in het vierde kwartaal, wat resulteerde in het sterkste jaar dat het bedrijf heeft gehad in meer dan een decennium”, aldus CEO Chip Bergh. “Onze strategieën werken en de investeringen die we de voorbije jaren hebben gedaan om te diversifiëren werpen hun vruchten af.”

 

Vooral de retailomzet, zowel online als offline, ging fors de hoogte in het voorbije jaar. Die steeg met 15%, onder andere dankzij de opening van 53 nieuwe winkels. In Europa steeg de omzet met 20%, terwijl ook Azië de omzet met 5% de hoogte in zag gaan. In Noord- en Zuid-Amerika, de grootste markt voor Levi Strauss, steeg de omzet met 3%. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Meer omzet, minder winst voor Sligro

19/07/2018

In de eerste helft van het jaar steeg de omzet van Sligro Food Group met 11% tot 1,1 miljard euro, maar de nettowinst daalde van 26 miljoen naar 25 miljoen euro.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Blokker ziet Belgische omzet fors dalen en directie afslanken

17/07/2018

De problemen voor Blokker blijven aanhouden: het bestuur wordt verder ingekrompen (van acht naar vijf), net zoals de omzet in de Belgische winkels (-21%). 

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.