Björn Borg opent nieuwe flagshipstores in België en Nederland | RetailDetail

Björn Borg opent nieuwe flagshipstores in België en Nederland

Björn Borg opent nieuwe flagshipstores in België en Nederland
Facebook

Het Zweedse Björn Borg opent dit jaar nog nieuwe flagshipstores in België en Nederland. Het zet zo zijn expansie verder, nadat het onlangs ook al nieuwe vestigingen opende in Brugge, Haarlem en Zwolle.

Overstap naar sportmerk

In België wil Björn Borg winkels openen in Antwerpen, Wijnegem en Gent, terwijl in Nederland de steden Rotterdam, Groningen en Arnhem hoog op het verlanglijstje staan. Naast gewone winkels komen er in verschillende steden mogelijk ook outletwinkels.

 

Björn Borg heeft momenteel 16 vestigingen in de Benelux, maar is bezig aan een stevige expansie. Die gaat samen met de transitie van een ondergoedmerk naar een volledig sportmerk. Die overstap levert het bedrijf alvast geen windeieren op, want in 2016 steeg de omzet van het modebedrijf met 10 procent naar 631,6 miljoen Zweedse kroon (66,9 miljoen euro). De winst kwam uit op 4,9 miljoen euro.

 

Vier jaar geleden besloot Björn Borg om een groot deel van het winkelbestand af te stoten. Sindsdien is het merk echter terug overgenomen door het oorspronkelijke moederbedrijf, dat er een nieuwe strategie op nahoudt. Daarnaast zijn de huren in Nederland sinds 2013 gedaald, wat het interessanter maakt om opnieuw winkels te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Wibra blijft in de verdrukking

10/07/2018

Kledingdiscountketen Wibra heeft in 2017 een flinke winst- en omzetdaling moeten toestaan in zijn Belgische winkels. De omzet zakte met 7% naar 61,7 miljoen euro, de winst kreeg een oplawaai en donderde van 6,5 naar 0,5 miljoen euro.

FNG trekt naar Brusselse beurs met 60 miljoen euro

06/07/2018

Modegroep FNG heeft 60 miljoen euro opgehaald bij een nieuwe aandelenuitgifte. De nieuwe aandelen zullen vanaf 9 juli worden verhandeld op de beurs van Amsterdam en voor het eerst ook op de Brusselse beurs.

Doek valt over Fish & Chips en Men at Work in België

06/07/2018

Net als de Nederlandse is nu ook de Belgische tak van de keten van multimerkwinkels Men at Work failliet verklaard. De drie winkels van de kledingketen én Fish & Chips in Antwerpen leggen de boeken neer.