Björn Borg opent nieuwe flagshipstores in België en Nederland | RetailDetail

Björn Borg opent nieuwe flagshipstores in België en Nederland

Björn Borg opent nieuwe flagshipstores in België en Nederland
Facebook

Het Zweedse Björn Borg opent dit jaar nog nieuwe flagshipstores in België en Nederland. Het zet zo zijn expansie verder, nadat het onlangs ook al nieuwe vestigingen opende in Brugge, Haarlem en Zwolle.

Overstap naar sportmerk

In België wil Björn Borg winkels openen in Antwerpen, Wijnegem en Gent, terwijl in Nederland de steden Rotterdam, Groningen en Arnhem hoog op het verlanglijstje staan. Naast gewone winkels komen er in verschillende steden mogelijk ook outletwinkels.

 

Björn Borg heeft momenteel 16 vestigingen in de Benelux, maar is bezig aan een stevige expansie. Die gaat samen met de transitie van een ondergoedmerk naar een volledig sportmerk. Die overstap levert het bedrijf alvast geen windeieren op, want in 2016 steeg de omzet van het modebedrijf met 10 procent naar 631,6 miljoen Zweedse kroon (66,9 miljoen euro). De winst kwam uit op 4,9 miljoen euro.

 

Vier jaar geleden besloot Björn Borg om een groot deel van het winkelbestand af te stoten. Sindsdien is het merk echter terug overgenomen door het oorspronkelijke moederbedrijf, dat er een nieuwe strategie op nahoudt. Daarnaast zijn de huren in Nederland sinds 2013 gedaald, wat het interessanter maakt om opnieuw winkels te openen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Winst Zalando totaal weggeveegd

08/05/2018

De Duitse e-tailer Zalando zag in het eerste kwartaal van 2018 zijn winst als sneeuw voor de zon verdwijnen: 5,1 miljoen euro nettowinst ging over in 15 miljoen verlies. De omzet steeg wel met 22% dankzij forse investeringen.

Hugo Boss groeit vooral online sterk

03/05/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss kon tijdens het eerste kwartaal groei optekenen in alle regio's. De omzet van de groep steeg met 5% tot 650 miljoen euro, onder meer dankzij de sterke groei van de eigen webshop.